امروز اتحادیه نانوایان سنتی تهران با انتشار ابلاغیه‌ای نرخ مصوب انواع نان با گندم یارانه‌ای نوع یک و دو را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از امروز قیمت جدید مصوب نان در پایتخت اعلام شد، اما این قیمت‌ها هیچ تازگی برای مردم و نانوایان ندارد چرا که تا پیش از این‌ها نیز نان فراتر از قیمت مصوب فروخته می‌شد.

بر اساس این گزارش از حدود ۲ ماه گذشته که قیمت مصوب نرخ تضمینی گندم افزایش یافت، نانوایان خواهان افزایش قیمت معقول نان بودند؛ چراکه مدعی بودند پخت نان هیچ صرفه اقتصادی برای آن‌ها ندارد.

نانوایان اظهار داشتند که این تنها قیمت گندم نیست که از سال گذشته تاکنون افزایش پیدا کرده، بلکه بسیاری از هزینه‌های جاری مانند اجاره واحد صنفی، انواع قبوض و حقوق کارگران هم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

در همین راستا طبق مشاهده و گزارش شهروندان، بسیاری از واحد‌های نانوایی نه تنها در تهران بلکه در سراسر کشور اقدام به افزایش قیمت محصولات خود خارج از مصوبه دولت کردند؛ موضوعی که مورد انتقاد دستگاه‌های دولتی و مسئولان قرار گرفت.

قیمت خرید تضمینی گندم بر نرخ نان تاثیری ندارد

به عنوان مثال در اواسط اردیبهشت ماه امسال عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به پرداخت یارانه از سوی دولت، قیمت خرید تضمینی گندم بر نرخ نان تاثیری ندارد، بنابراین افزایش قیمت نان تخلف است.

اظهارات این مقام مسئول حاکی از آن است که افزایش نرخ خرید تضمینی گندم هیچ تاثیری بر قیمت نان نمی‌گذارد و این اظهارات مورد انتقاد اتحادیه‌های نانوایی سراسر کشور قرار گرفت و چند روز بعد رئیس اتحادیه نانوایان یکی از استان‌ها به طور خود مختار اقدام به افزایش قیمت نان کرد!

نان پیش از این هم گران شده بود

در همین راستا اصغر پابرجا رئیس اتحادیه فروشندگان نان سنگک در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش قیمت نان اظهار کرد: از ابتدای خرداد ماه امسال برخی قیمت‌های غیر رسمی به واحد‌های نانوایان ابلاغ شده بود، اما ابلاغیه رسمی وجود نداشت که افزایش قیمت نان را توجیه کند.

او افزود: این ابلاغیه با وجود اینکه از سوی دولت منتشر شده بود، اما در آن زمان دستور اجرا شدن آن به واحد‌های نانوایی ابلاغ نشده بود، همین موضوع موجب بروز بلاتکلیفی در بین واحد‌ها شده بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان نان سنگک بیان کرد: به هر حال امروز این ابلاغیه به طور رسمی از سوی دولت به دست واحد‌های صنفی رسید که طبق آن، واحد‌های صنفی اجازه افزایش قیمت نان‌های خود را به میزان تعیین شده دارند.

پابرجا در خصوص قیمت انواع نان با آرد یارانه‌ای ادامه داد: بر اساس این ابلاغیه از امروز بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرمی  یک هزار و ۸۰۰ تومان، تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرمی ۹۰۰ تومان، تافتون گردان (ماشینی جدید) با وزن چانه ۲۲۰ گرمی ۷۰۰ تومان لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه ۱۶۰ گرمی ۵۰۰ تومان، تافتون خراسانی با وزن چانه ۳۰۰ گرمی ۱۰۰۰ تومان، سنگک ۲۰۰۰ تومان و لواش اتوماتیک هر کیلوگرم ۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

نان قیمت 
بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم ۱.۸۰۰ تومان
تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرم ۹۰۰ تومان
تافتون گردان (ماشینی جدید) با وزن چانه ۲۲۰ گرم ۷۰۰ تومان
لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه ۱۶۰ گرم ۵۰۰ تومان
تافتون خراسانی با وزن چانه ۳۰۰ گرم ۱.۰۰۰ تومان
لواش اتوماتیک هر کیلوگرم ۵ هزار تومان

او با اشاره به قیمت انواع نان با آرد آزاد اظهار کرد: هر قرص بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرمی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرمی ۱۲۰۰ تومان، تافتون گردان (ماشینی جدید) با وزن چانه ۲۲۰ گرمی ۱۰۰۰ تومان، لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه ۱۶۰ گرمی ۶۵۰ تومان سنگک با وزن چانه ۶۵۰ گرمی ۳۰۰۰ تومان تافتون خراسانی با وزن چانه ۲۰۰ گرمی یک هزار و ۵۰۰ تومان و لواش اتوماتیک هر کیلوگرم ۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

نان قیمت
بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم ۲.۵۰۰ تومان
تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرم ۱.۲۰۰ تومان
تافتون گردان (ماشینی جدید) با وزن چانه ۲۲۰ گرم ۱.۰۰۰ تومان
لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه ۱۶۰ گرم ۶۵۰ تومان
سنگک با وزن چانه ۶۵۰ گرم ۳.۰۰۰ تومان
تافتون خراسانی با وزن چانه ۲۰۰ گرم ۱.۵۰۰ تومان
لواش اتوماتیک هر کیلوگرم ۶ هزار تومان

رئیس اتحادیه فروشندگان نان سنگک اظهار کرد: این قیمت‌ها با وجود اینکه از امروز به طور رسمی ابلاغ شدند، اما برخی واحد‌های نانوایی پیش از این هم اقدام به فروش با نرخ‌های جدید کرده بودند که البته به آن‌ها حق می‌دهیم.

پابرجا بیان کرد: همچنین پیش از ابلاغ غیر رسمی قیمت‌های جدید یعنی از فروردین و اردیبهشت امسال نیز برخی از واحد‌های صنفی اقدام به افزایش خود مختار قیمت نان کرده بودند. با وجود اینکه با تمام این واحد‌های صنفی برخورد کردیم، اما باز به این واحد‌های صنفی حق می‌دادیم چراکه هر ساعت فعالیت برای آن‌ها ضرر محسوب می‌شد.

همچنین قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان تهران، نرخ مصوب انواع نان با گندم یارانه‌ای نوع یک و نوع دو برای شهر تهران تعیین شد.

قاسم نوده فراهانی گفت: قیمت جدید انواع نان امروز به صورت رسمی برای مدت یک سال در شهر تهران ابلاغ شد.

او بیان کرد: تمام واحد‌های صنفی نانوایان شهر تهران مکلف به اجرای این نرخ نامه هستند و این نرخ‌ها مربوط به سال ۱۴۰۰ است.

فراهانی گفت: بر اساس این مصوبه، نرخ نان سفارشی،  رژیمی و خشک از شمول ترازو خارج است و حداکثر نرخ کنجد برای نان بربری ۱۰۰۰ تومان تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، در اوایل خرداد ماه امسال که ابلاغیه جدید هنوز به طور رسمی اعلام نشده بود، اما برخی نانوایان دست به افزایش قیمت نان زده بودند، عباس قبادی دبیر کل ستاد تنظیم بازار تمام اخبار مبنی بر افزایش قیمت نان را تکذیب و اعلام کرد با واحد‌های متخلف برخورد می‌شود.

با تمام این تفاسیر در نهایت امروز قیمت‌های جدید برای هر قرص نان به طور رسمی اعلام شد. بر این اساس ممکن است تا مدتی از مشکلات نانوایان کاسته شود.

اما این مشکل شاید تنها در صورتی حل می‌شود که قیمت گذاری نان از مصوب به رقابتی تغییر کند؛ موضوعی که چندین مرتبه از سوی فعالان این بخش مطرح شده است. براین اساس نانوایان خواستار این هستند که قیمت‌ انواع نان بر اساس وضعیت عرضه و تقاضا اعلام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۰۷:۵۹ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
سلام نرخ آزاد و نرخ یارانه ایی، چه چرندیاتی، حالا مردم باید برن دنبال پرتقال فروش که کدوم نونوایی آزادپزه و کدوم یارانه ایی؟ نونوا هم حق داره گرون کنه مردم هم که هیچی دیگه، متاسفم.البته اونجور که حضرت عجل فرمودند تا زمانی مشکل نانوایان حل میشه بازم جای گرانی داره، مردم هم که هیچی.
Armenia
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
الی برکت الله،خدایی جای مونده داغون نکرده باشی !؟هرچی فکرمی کنم دیگه واقعا همین نون بود که اونم برای مردم حذف کردی،بایدجوابگو باشی جناب روحانی بعداز اتمام مسئولیت به مردم ،اون هم علنی نه غیر علنی،تارومارکردی مملکت رو ،از کدوم فتح الفتوحاتت بگم اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
نون بربری ها 600 گرم نیست. وزن کنید متوجه میشد.
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم نه نون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
رویای خانه جدا ،رویای ماشین جدا ؛ رویای گوشت جدا ،رویای نان جدا .
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۰:۵۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خود کرده را تدبیر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۰:۵۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
دیگه چیزی مونده که گرون نکرده باشید ؟ فکر کنم کم کم باید واسه نفس کشیدن هم از ملت پول بگیرید به بینی مردم کنتور وصل کنید ببینید در ماه چقدر اکسیژن مصرف می کنند براشون قبض صادر کنید در صورت عدم پرداخت نفسشون رو قطع کنید اینطوری کشور ایران می مونه و چند هزار نفر آقازاده هایی که قبل انقلاب اسلامی جز پا برهنه ها بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
پس یارانه هم باید بشه 200
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
بشه 200 ریال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خیلی ممنونیم مسول دانا و اندیشمند که به فکر مردم بودی این قیمتها که از قیمتهای فعلی خیلی بیشره
بعد با این شرایط دنبال جوان کردن نسل و فرزند آوری و ازدواج و ... هستیم بیشین و ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
گوشت و لبنیات را که از سفره ی ما مردم برداشتید حالا نوبت ی لقمه نان شده!!
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مردم چاق شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بنام خدا
باعرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما دررنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
میشه ساکت باشی؟!
Armenia
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
دوست عزیزم الان دقیقا دقت کن نه اتفاقاساکت نباشه ،خیلی قشنگ کنایه زده به دولت اونم با تندی و لابه لای حرف سنجیده اش،منم اول فکر شما رو داشتم ولی دقت کنی می بینی منظور ایشان چی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
ولکن
Czechia
بی دردالدوله
۰۳:۵۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
الآنه این قیمت نون توسط شورای حمایت ازمصرف کننده تصویب شده؟، شماروبخدا بگین ما چی مصرف کنیم ازمون حمایت میکنین؟،گرون کردن که حمایت نیست، همش میگن شورای حمایت ازمصرف کننده، کدوم مصرف کننده؟،چی مصرف کننده؟،مصرف کنندگان سنتی یا صنعتی؟، آخرش نفهمیدیم چی به چیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۷ تير ۱۴۰۰
خدایا به فریاد برس خدا............................................................................................................ بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
زارعی پور
۲۳:۵۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
همه ملت به نان مفت خوردن عادت کرده اند وکسی حاظر نیست بهای نانی که میخورد رابپردازد.وکسی هم حاظر نیست در راه تولید گندم کوچکترین حرکتی بکند . نان مفت میخورند وحرف مفت میزنند.وبه دولت که نوکر انهاست دری وری میگویند.بس است نان مفت خوردن
یابهای نان را بپردازید یابروید خودتان گندم تولید کنید تبدیل به نان کنید وبخورید .مفت خوردن وفحاشی به ولی نعمت ،
ناسپاسها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۷ تير ۱۴۰۰
هر کی قدرتمندتره.پولدارتره حق زندگی.ازدواج.پیشرفت و ادامه نسل رو داره .البته اینجوری کیفیت هم بالا میره و کمیت کنار میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۷ تير ۱۴۰۰
تیر اخر اعتدال و اصلاحات در روز های پایانی
Iran (Islamic Republic of)
روحانی
۲۳:۴۴ ۲۷ تير ۱۴۰۰
هر کی نمیخواد جمع کنه بره اینجا همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
رئیسی بیاد قیمتها به 8 سال قبل برمیگرده من برا همین بهش رای دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بيچاره رئيسي!!! خودش انقدر از خودش انتظار نداره كه افراد ساده اي مثل شما ازش انتظار دارند! سركاري عزيز من ! بدجورم سركاري!
شب دراز است و قلندر بيدار!
يكم سطح مطالعه و سواد اجتماعي تون رو بالا ببريد تا انقدر بلا سرتون در نيارن!!
Armenia
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
اسم اکانتت عالی بود
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
کجا بره?
تو جمع کن بروه روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
کلاِغ پرچی چی پر نانم پر.....رحم به نان هم نکردین مردم بایدعلف بخورن اونم خشکسالی پیدا نمیشه تورا خدا بجای یارانه یه قرصی بدین برای خودکشی...خسته ایم درمانده ش یم ای لعنت به این زندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۷ تير ۱۴۰۰
چرا و تا کجا مسئولین اینقدر ظلم به مردم روا میکنند، چند بار در سال قیمت یک جنس باید بالا بره؟ مردم رااینقدر ظلم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
نه برادر قیمت نان دو سه ساله که ثابت مونده
همه بفکر خودشونن و کسی بفکر کارگرای بیچاره نانوایی ها نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۳۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
دلمون خوش بود نون با اب میخوریم اونم گرون کردین خداازتو نگذره حالا یکی دیگه پا میشه میگه هرکسی دوست نداره جمع کنه از ایران بره خوب خودتونو جاکردین تو این مملکت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۳۵ ۲۷ تير ۱۴۰۰
هه چقد بدبخت شدیم که یه خانواده 5 یا 6 نفره باید روزی 20 یا 30 تومن خرج کنه پول ساندویچ یه اروپایی که برا تفریح میخوره بدبختی ت این حد کارگر بدبخت دلشو به لواش خالی خوش کرده بود اونم ازش گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
باز خدا پدر احمدی نزاد رو بیامرزه. لااقل یکسال قبل از گرونی نان یارانه اش رو ریخت به حساب مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۷ تير ۱۴۰۰
کسیکه میدونه هرکاری کنه بازخواست نمیشه و اخرشم باید ازش تشکر کنن باز خون مردمو تو شیشه میکنه
کی به کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۷ تير ۱۴۰۰
چون قرار است دولت فعلی ، زمین سوخته تحویل دولت بعدی بدهد ، در این روزها از این تصمیمات تعجب نکنید !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
همین نان ومیتونستیم بخریم اونم دیگه دستمون بهش نمیرسه اونایی که این کارهارا میکنند یه سری به نانوایی‌ها بزنند بخدا مردم نان قرضی میبرن
Iran (Islamic Republic of)
احمد کارگر نانوا
۲۰:۳۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
با سلام این گرانی نان همه سودش به جیب کارفرما نانوا میرد و به گفته نانواها بهترین دوره برای نانواها دوره آقای روحانی بوده چون بدون افزایش قیمت آرد به بهانه های واهی نان گران شده واکثر مالک نانواییها کلفت شدند وکارگرانشان بدبخت تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۷ تير ۱۴۰۰
ممنون که بفکر مردمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۷ تير ۱۴۰۰
همش بدبختی برق نداریم آب نداریم اقتصاد نداریم هیچ کدوم از کشورها قبولمون نداره واقعا این مسئولین چی میکنن فقط اختلاس بلدین نونم که ازمون دارین میگیرین چی میخواین از جون این مردم خوب مملکت داری بلد نیستین در بیاین برین خسته شدیم از دستتون جوانهای مملکت آرزو به دل موندن از دست شما نه میتونن ماشینی برای خودشون بخرن نه خونه نه ازدواجی نه امنیت شغلی دارن واقعا به چی خودتون افتخار میکنین فقط میاین از کشورهای دیگه بد میگین نمیبینین چه بدبختی برای مردم خودتون درست کردین خسته شدیم بابا خسته ولمون کنین دیگه مونده بیاین قانون تصویب کنین بگین از این هوا تنفس میکنین پول بدین به ما تموم جیبمون رو خالی کردین چیزی نمونده برامون دیگه کشورهای دیگه اگر گرونی هم داشته باشن تورم داشته باشن که این قدر ندارن حقوقشون هم درست مکینن نه مثل کارگر بیچاره این مملکت که ماهی 3 تومان میگیره خدا لعنتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۹:۰۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
دمت گرم شیر مادر حلالت عالی بود
Armenia
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بذار داداش گل من برات بگم،2سال پیش یک نان اینجا 100درام بوده الان هم 100درام هست ،مایحتاج مردم از دوسال پیش با تورم تقریبی 4الی 5درصد بوده ،نه مثل اقایون شب میخوابن توی خواب ببین چی رو گرون نکردن فردا حمله کنن وگرونش کنن،روحانی داره کاری میکنه که 10سال طول میکشه تا جای اول برگردیم،این وسط بین دعواهای سیاسی کی ازبین میره؟اگر براشون مهم باشه منتهی که فکر می کنم چندان مهم نیست ،امیدوارم فقط دولت بعد بتونه همین طورنگهداری کنه تورم رو وگرنه فاتحه کار تمومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۷ تير ۱۴۰۰
نون دیگه ماشین و... نیست
عرضه ندارید شورشو درآوردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۷ تير ۱۴۰۰
امان از دست نان که هر روز می گذرد کیفیت آن بیشتر به قهقرا می رود و همه مردم را مریض کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
گرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۷ تير ۱۴۰۰
گرانی نان یه گرفتاری، اجبار نانواها به مردم برای بردن نان مثلا خاشخاشی گرفتاری دیگه.
نانوایان به تعداد انگشت شمار کنجد وارداتی بی کیفیت چینی و پاکستانی روی خمیر می ریزند و به عنوان نان کنجدی با ۳۰ درصد افزایش قیمت نان به مردم می دهند. من و فرزندم هر وقت می خوریم دل درد می گیریم.هر وقت هم می گیم نون ساده می خواهیم می گن نداریم. بارها به سامانه ۱۲۴ زنگ زدم و درخواست رسیدگی کردم ولی هیچ فایده ای نداشت. چرا باید به زور پول مردم گرفته شود و به جیب چینی ها برود؟
از مسولین درخواست داریم نانوایان را ملزم کنند مانند گذشته های دور در صورت درخواست مشتری به او نان خاشخاش بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۲۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
فقط برای فکر کردن
به نظر شما سوء استفاده از ناراحتی مردم و خواست منطقی آنها با ربط دادن احمقانه و غیر عقلانی آن به چین تصادفی و یک گلایه برآمده از دل بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
دیگه نمیشه نفس کشید می فهمید نمییششششه خسسته شدیم اول برنج الان هم نون بس کنید
Iran (Islamic Republic of)
h
۲۲:۲۴ ۲۷ تير ۱۴۰۰
نان را ارزان کنید حقوق کارمندان را که کمتر از کارگران کار مفید می کنند و همیشه تعطیل اند را کاهش دهید تا کمتر از جیب مردم و گران کردن اجنای بودجه صرف شود. دلار را 3000 تومان کنید تا بیماران سرطانی و صعب العلاجی که مانده اند کی بیشتر عمر کنند .منون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۷ تير ۱۴۰۰
بهتره همین نان ها رو صنعتی تر کنند که دیگه نان دلال بازی نشه کم کم قحطی در پیش داریم مدیریت که نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۷ تير ۱۴۰۰
وقتی مدیری ماهی 10 تا 15 میلیون حقوق بگیره همینه! هیچ وقت وضع کارگری که سه تومن حقوق بدون بیمه میگیره رو نمی فهمه!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۰۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
تو را خدا بربری را واسه ما بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
چخبره لواش 500تومن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۷ تير ۱۴۰۰
دقیقا یک ماه بعد از انتخابات...100% افزایش قیمت نان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۷ تير ۱۴۰۰
داره گرانی برای رئیسی درست میکنه که آن دست نزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
چندر غاز میارن رو حقوق مردم اجناس صد برابر میبرن بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۷ تير ۱۴۰۰
اینم تاثیر ازاد شدن منابع بلوکه شده کره جنوبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۷ تير ۱۴۰۰
زیاد امید به دولت جدید نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
دیگه 500 واردارین رندش کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
شوقی
۲۱:۲۹ ۲۷ تير ۱۴۰۰
چه خبره بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۷ تير ۱۴۰۰
خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان
Germany
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۷ تير ۱۴۰۰
آقای رییسی گرانی ها در کشور بیداد میکنه به فکر این مردم باشید دیگه لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
ستاد تخریب بازار
دولت تخریب امید
شورای رفاقت
کاش نبودند لااقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
بابایییییی مردم رو دراوردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
من نان و ماست میخوردم حالا چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مه
۲۲:۵۴ ۲۷ تير ۱۴۰۰
هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۷ تير ۱۴۰۰
امام سجاد به فرزندش می‌فرمائید. ای فرزندم از ستم بر کسی که جز خدا یارو پشتیبانی ندارد برحذر باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۷ تير ۱۴۰۰
ما از کجا بفهمیم طرف آرد دولتی گرفته یا آزاد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
هیچ نانوایی آرد آزاد نمی گیرد. همه آرد زیر 1000 تومن می گیرند یعنی یارانه ای است. ولی آنرا 8000 تومن می فروشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
قانون بد بهتر از بی قانونی است به کلیه مسئولین و بنگاه اقتصادی اعلام می کنیم اگر ضرر می کنید لطفا تعطیل کنید دنبال رانت نباشید.
اما باز به این واحد‌های صنفی حق می‌دادیم چراکه هر ساعت فعالیت برای آن‌ها ضرر محسوب می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
من با نون و فلافل زنده بودم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۷ تير ۱۴۰۰
عزیز همون بهتر که دیگه زنده نمونی!
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین
۲۰:۴۵ ۲۷ تير ۱۴۰۰
یه بار بگید یارانه زیاد شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
حقوق کارگر، معلم افزایش 20 درصد 8 درصد مالیات مستقیم کم میشه
حقوق مدیر 200 درصد افزایش
روغن 130 درصد افزایش
نان 100 درصد افزایش
یعنی عدالت هم معنی اش نمی فهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
حسن اخرین زخمشم زد بر پیکر بی جان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
نان هم از سفره فقرا باید برود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۷ تير ۱۴۰۰
کاش یه مدیریت کیفیت هم بود گرون تر ولی کیفیت صفر شاطر میگه همین که هست
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
سنگک کو???
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خجالت میکشن قیمت سنگک رو بگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
خیلی زرنگ تشریف دارین اول سال حقوق هارو زیاد میکنید وسط سال قیمت ها رو....اگه خیلی دم از شهیدان و انقلاب میزنید بیان بشینید دوباره حقوق هارو افزایش بدید‌.خیلی نامردین.....
Iran (Islamic Republic of)
Gholami
۲۰:۱۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
نان را دولت با سوبسید از جیب کشاورزان بیچاره، ارزان به مردم عرضه میکند.قیمت محصولات را مقایسه کنید .گندم کیلویی پنج هزار تومان .عدس کیلویی چهل وسه هزار تومان.یا لپه کیلویی چهل وپنج هزار تومان.لوبیا چهل وشش هزار تومان
طی سالها رسم شده که بعضی از مومنان نان صلواتی نذر میکنند .چون نان ارزان است .دیگر نمیدانند این ارزانی حاصل غارت دسترنج کشاورز توسط قیمت گذاری دولتی است .ونه فقط ثواب ندارد که در گناه دولت هم شریک میشوند.
مهم است دولت برای امنیت غذایی مردم قیمتها را ازاد کند تا هم اصراف نان ازبین برود وهم خودکفایی در تولید گندم برای امنیت غذایی مجددا اتفاق بیافتد وگرنه نان از هر چیزی که فکرش رابکنید گرانتر میشود.
خیال نکنید گندم همینطوری ریخته فقط باید جمعش کنیم .تولید گندم سختیهای زیادی دارد.
قیمت واقعی هر نان پانصد گرمی اگر درست محاسبه کنیم حدودبیست وهشت هزار تومان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۷ تير ۱۴۰۰
اخه برادر من توایران که رقابتی نیست،هرچه هست ،بستگی به تحمل مردم داره،اینو وزیر هم میدونه یعنی تو نمیدونی،خیلی عجیبه،!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
ایا درامد مردم رو هم افزایش دادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۷ تير ۱۴۰۰
لعنت الله بر قوم ظالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۷ تير ۱۴۰۰
یه آقا دیدم با سن بالا.فکر میکنم حدود 55 سال بود
چون قیمت بربری 2000 هست به نانوا گفت نان ساده بده
نانوا گفت یعنی چی
ما همین نان داریم
آقا گفت نان بدون سبوس!!!
فکر کنید کردم چقدر تنگدس هستن که برای خرید یه لقمه نان هم به مشکل بزرگ میخورن
هر چند مسئولین ما چند وقت پیش اعلام کردن کلا سبوس به نان نزنن که قیمت بربری یا نان های سبوس دار بیاد پایین!!!
اینم کلید برجام و تدبیر و امید روحانی
آقا خسته شدیم از دست این دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۷ تير ۱۴۰۰
جونم به لب رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۷ تير ۱۴۰۰
مرگ بر امریکا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
خخخخخخ
ايول!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۷ تير ۱۴۰۰
بهترین روش این است دولت اصلا برای آرد. و گندم یارانه ندهد ، یارانه آن را به یارانه نقدی اضافه کند و قیمت آرد را شناور و به قیمت تمام شده به نانوایان بدهد ، این کار چند حسن دارد ، یکی اینکه دیگه آرد قاچاق نمیشود ، دیگر اینکه آرد را آزاد نمی فروشند چون خریداری ندارد ، و دیگر اینکه نانوایان برای گذران زندگی مجبور میشوند نان را با کیفیت هرچه تمام تر تهیه و بفروش رسانند چون اگر با کیفیت تهیه نکنند نان روی دستشان می ماند و فروش نمی رود و دیگر اینکه بعلت گران شدن نان هر کس به قدر نیاز و مصرف می گیرد و ضایعات نان به حداقل می رسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۷ تير ۱۴۰۰
اره اینو برای شیر هم میگفتن الان می تونی شیر بخری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
از این کارتا که به لبنانیا دادین به ماهم بدین
Iran (Islamic Republic of)
8
۱۹:۳۸ ۲۷ تير ۱۴۰۰
اقا من برای زنده موندن یک کیلو هوا میخوام چند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۷ تير ۱۴۰۰
بمب اتم برای الان خوبه ،یه چندتا بندازن توی این مملکت بی حساب وکتاب تکلیف هممون یکسره بشه ،بهتر از اینه که ذره ذره جونمون رو بگیرن. دوره و زمانیه ای شده که اگه بخوای بمیری هم پول لازم داری ،امیدوارم عزرائیل دیگه هوای جیبمون رو داشته باشه ،در حد وسعمون جونمون رو بگیر ای عزرائیل.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۲۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
دولت نمیفهمه بازارهاروی هم تاثیرگذاشتن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
عدالت کجاست ۲۵ درصد افزایش حقوق کارمندان با تورم ۱۰۰ الی ۲۰۰ درصدی یه کم به فکر مردم باشید.
نون هم مگه ماشینه قیمت رقابتی داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
اینها بازیه خوب قیمت همه چی ببرید بالا تا رییسی اومد راحت باشه بگه چقدر تحویل گرفتم اینها بازیه اصلاحات و اصول گرا دستشون داخل یک جیب هست انهم جیب ملت بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
بدبین نباش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
ریسی میاد بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
شرف بر درودت
Iran (Islamic Republic of)
اقاسیدرضا
۱۹:۰۱ ۲۷ تير ۱۴۰۰
دیگه مهندس و دکتر و متخصص از مد افتاد، منبعدطرف میره خواستگاری دختره که دندون پزشکه، ازمادرپسره میپرسن آقاپسرتون چیکاره هستن؟، مادره با دک و قمپز میگه: شاگردنونوایی، بعد4سال قراره شاطربشه، همه میگن لولولولولولولولو،مبارکه مبارکه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۷ تير ۱۴۰۰
ایوال خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۷ تير ۱۴۰۰
آقای روحانی این قدر مردم رو تحت فشار گداشتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۷ تير ۱۴۰۰
یادم yjc چند وقت پیش تیتر زده بود که قیمت نان هیچ تغییری نکرده ولی مردم داشتن به قیمت بالاتر نان میخریدن و الان یادش رفته که چی تیتر زده و تازه داره واقعیت و میبینه
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۱۸:۵۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
چیه مثل بچه های لوس و ننر درس میخونین و کنکورمیدین میرین دانشگاه، که چی بشه؟،ازهمین 10دوازده سالگی برین زمین بگیرین گندم بکارین خب. همونجاهم آردکنین همونجاهم نون بپزین، اونوقت اگه در25سالگی مولتی میلیاردنشدین بیاین من ببرمتون اسمتونوبنویسم مدرسه برین درس بخونین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۷ تير ۱۴۰۰
نه جونم اجاره یه هکتار زمین الان سالانه ۲۰ میلیونه با احتساب هزینه های کاشت و داشت و برداشت چیزی تهش نمیمونه میشه همون حقوق کارمندیه شما البته بدون بیمه و همراه با استرس و نگرانی از سیل و سرما و آفت های مختلف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۷ تير ۱۴۰۰
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
چل چله
۱۸:۴۰ ۲۷ تير ۱۴۰۰
قیمت دلارایران چقد باقیمت دلارتوی امریکا تفاوت داره مگه؟،یکی بره امریکا به بایدن بگه لازم نیست تحریممون کنین،ماخودمون باخودمون کاری میکنیم صدبرابربدترازتحریمهای شما. پس راست میگن که تحریمای امریکا به ایران تاثیری نداره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۹ ۲۷ تير ۱۴۰۰
بابا این مسئولین میدونند دارند چکار می کننذ ما از اول سال 1400 بربری ساده را 2000 تومان و گنچدی را 2500می خریدیم مسئولین داشتند امتحان می کردنند ببینند مردم صداشون در میاد دیدند در نیامد رسما قیمت اعلام کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
خوشبحال رای دهنده ها
Iran (Islamic Republic of)
قندپهلو
۱۸:۳۱ ۲۷ تير ۱۴۰۰
علی برکت ا...داره نیگاه میکنه این روزهای آخری همه چی گرون شده باشه و خودشو مدیون هیچ کالا و اقلامی نکنه. خوشبحال دولت سیزدهم که تا دوسه ماه لازم نیست چیزی رو گرون کنن. درآمدها براساس بورکینافاسو هزینه ها بانرخ منهتن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۷ تير ۱۴۰۰
دمتون گرم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۷ تير ۱۴۰۰
یه دونه نون 1800
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۷ تير ۱۴۰۰
هدف از این همه گرانی چیست چرا انقدر ظلم میکنید
Iran (Islamic Republic of)
قندپهلو
۱۸:۲۴ ۲۷ تير ۱۴۰۰
روایت داریم قیمت خودرو وقیمت نان تناسب مستقیم دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۷ تير ۱۴۰۰
بی مزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
هلاک شدیم از دست گرونی ها
حقوق رو چقدر زیاد می کنید و اجناس رو چقدر بالا می برید؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ارشا
۱۷:۵۹ ۲۷ تير ۱۴۰۰
اخ جون
قیمت رفت بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناصر سعیدی قاسملویی
۱۷:۵۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
حسن جان آخرین زورهاشم برای گرانی زد، علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
بعدی بزار بیاد
بازم ببینم حرفی داری
Iran (Islamic Republic of)
مهدیOMB
۱۷:۴۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
ما که داریم میریم اسپانیا..شهر مادرید محله کازابلانکا...کارای اقامت دایمی مون انجام شده.....شمایید و این قیمتا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۷ تير ۱۴۰۰
خوش سعادتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۷ تير ۱۴۰۰
منم ببر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
اونجا هم نانوایی ایرانی سر راهته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۷ تير ۱۴۰۰
موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
حواست باشه از مخفیگاه دزدهای دریای سومالی سردر نیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۷ تير ۱۴۰۰
ما غیرت ایرانی داریم وطن فروش نیستیم
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۷ تير ۱۴۰۰
چی
Germany
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
بروو بابا توام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
تذکر به دولت جدید مردم دیگه تحمل گرانی رو ندارند به فکر مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۱ ۲۷ تير ۱۴۰۰
دولت روحانی کلیدش فقط برجام بود که شکست خورد الان مجبوره دس کنه تو جیب مردم چیزی بلد نیستن عقلشون به جایی قد نمیده فقط مجلس بی عرضه بود والا حتی یک روز مانده به دولتش اخراجش میکرد هنوز عراقچی و ظریف بدنبال برجامن ول بکن نیستن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۱ ۲۷ تير ۱۴۰۰
دولت روحانی کلیدش فقط برجام بود که شکست خورد الان مجبوره دس کنه تو جیب مردم چیزی بلد نیستن عقلشون به جایی قد نمیده فقط مجلس بی عرضه بود والا حتی یک روز مانده به دولتش اخراجش میکرد هنوز عراقچی و ظریف بدنبال برجامن ول بکن نیستن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۴۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
ترامپ و نتانیاهو هم به دنبال لغو برجام بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
شاید قفل در رو عوض کرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۷ تير ۱۴۰۰
بس رییس چه کار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۷ تير ۱۴۰۰
رفته گل بچینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
کشور نابود شد رفت کاش داعش میآمد ایران
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۷ تير ۱۴۰۰
چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۷ تير ۱۴۰۰
مملکت داری دانش روز میخواهد با صلوات و انشالله انشالله گفتن کشور به جایی نمیرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۷ تير ۱۴۰۰
الان آلمان دانش روز نداره؟ پس چرا تو سیل آلمان مثل ... مونده
مگه آمریکا علم روز نداره؟ پس چرا نتونست آتش سوزی جنگلهاش رو خاموش کنه چرا نتونست ریزش ساختمان 12 طبقه رو جلوش بگیره؟ چرا نتونست کرونا رو جلوش بگیره.
دیگه این حرفها پوچه و رسوا شده
اتفاقا مدیریت جهادی وتوسل به ائمه و توکل بر خداست که جواب داده ومیده
به دولت پخمه وتنبل و لیبرال روحانی واصلاحاتیها کار نداشته باش .اعتقادات درست وایمان محکم در جنگ 8 ساله در دنیا حقانیت دین واعتقادات ما را ثابت کرد
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۷:۳۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
ما چند ماه هست که به این قیمتا میخریم .
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۷:۳۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
ما چند ماه هست که به این قیمتا میخریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۷ تير ۱۴۰۰
دولت تدبیر و امید
چه تدبیری و چه امیدی؟ به خدا قسم خدا ازتون نمیگذره
باشید و باشیم تا ببینیم خدای مدبر باشما چه میکنه و با ملت چه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
افزایش حقوق 25% افزایش اجاره 25% افزایش قیمت نان الی ما شاالله . عجب تدبیری این دولت تدبیر و ناامید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۷ تير ۱۴۰۰
۲۵ درصد کجا بود صاحبخانه من با کلی منت ۷۰ درصد اضافه کرده تازه هزار تا منتم سرم گذاشته ، هر کی هر چقدر دلش بخواد شده ، بعضی بالای ۱۰۰ درصد و بیشتر هم دار اضافه مییکن ، بیچاره وفقط مستاجر و قشر ضعیف
۱۲
آخرین اخبار