عضو کمیته روابط خارجی مجلس عراق خواستار قاطعیت مذاکره کنندگان این کشور در برابر آمریکایی‌ها شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت خبری المعلومه گزارش داد کمیته روابط خارجی مجلس عراق تأکید کرد مصوبه این مجلس در خصوص بیرون راندن نیرو‌های خارجی و آمریکایی از عراق خط قرمز است و قابل تغییر نیست.

مختار الموسوی، عضو این کمیته در گفتگو با المعلومه ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد مذاکره کننده عراقی باید سخنانش را به طرف آمریکایی بفهماند نه آنکه به حرف آن گوش کند. مذاکره کننده عراقی باید قاطعیت داشته باشد.

اشلی انصارا، عضو حزب جمهوری خواه آمریکا گفته بود: آمریکا برای خارج کردن نیرو‌های خود از عراق جدیت ندارد. او خاطرنشان کرده بود واشنگتن با مذاکره وقت را از دست خواهد داد.

ساعتی پیش نیرو‌های اشغالگر آمریکا در یک حمله پهپادی ناموفق، مواضع نیرو‌های مقاومت عراقی در مرز مشترک با سوریه را هدف قرار دادند.

همچنین نیرو‌های آمریکایی بامداد دوشنبه (۷ تیر) به دستور مستقیم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به مواضع مقاومت در مرز عراق و سوریه از جمله کتائب حزب الله و کتائب سید الشهدا حمله کردند و شماری را به شهادت رساندند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای ادعا کرد این حملات در جهت دفاع از منافع آمریکا و نیرو‌های نظامی این کشور در منطقه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار