کاهش بارندگی‌ها و افزایش دمای هوا تأمین آب برخی روستا‌های قم را با چالش جدی مواجه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علی جان صادق پور،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در چهارمین جلسه مقابله با تنش آبی سال ۱۴۰۰ با اشاره به کاهش نزولات جوی و افزایش دما از خشک شدن چاه‌ها و چشمه‌های تامین کننده آب شرب و بهداشتی برخی از روستا‌های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲ روستای قم به‌وسیله تانکر سیار آب‌ رسانی  می‌شوند و در آینده نیز این تعداد افزایش خواهد یافت.

او  بابیان این که تاکنون قطعی برنامه‌ریزی‌شده آب نداشتیم، افزود: در هفته گذشته با افزایش ۵ درجه‌ای دما نسبت به مدت مشابه پارسال در مناطق بالادست برخی از روستا‌ها در ساعاتی از شبانه‌روز با قطعی یا کاهش فشار مواجه بودیم که برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت و اصلاح این موارد انجام شد.

صادق پور  بابیان این که مشکلات این روستا‌ها کاهش یافته است، ادامه داد: پروژه‌هایی نیز در جهت  اصلاح وضع موجود و همچنین مقابله با شرایط مشابه در سال‌های آینده در دست انجام داریم.

او ادامه داد: تانکر‌های آب‌رسانی سیار شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارند بر اساس تعرفه‌های مشخص‌شده، آب شرب مناطق کم آب را تأمین کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین بابیان این که باوجود افزایش دما، مشکلی برای تأمین آب شهر‌های تابعه نداشتیم، گفت: در هفته گذشته تاسیسات پمپاژ یکی از چاه‌های تامین آب شرب و بهداشتی شهر جعفریه نیز که به علت نوسانات برق و فشار ناشی از افزایش مصرف با مشکل مواجه شده بود با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ هزار میلیون ریال تعمیر و به مدار بهره‌برداری وارد شد.

او در ادامه افزایش برداشت از سد ۱۵ خرداد، آماده‌سازی و تجهیز سه حلقه چاه شهری برای ورود به مدار بهره‌برداری، هماهنگی برای ورود دو حلقه چاه دیگر و تعویض شیر خط شبکه برای بهبود فشار آب در مناطق سوم خرداد شمالی، کارگر و سلامت را از دیگر اقدامات مقابله با تنش آبی برشمرد.

صادق پور در ادامه سخنان خود ضمن این که از معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب خواست تا با جدیت نسبت به احصای چالش‌ها و مشکلات و برنامه‌ریزی برای رفع آن تلاش کنند، تاکید کرد: باید با تمام توان در خدمت به مردم تلاش کنیم و اجازه ندهیم مشکلات موجبات نارضایتی مردم شود.

او تصریح کرد: هرچند کاهش بارندگی‌ها، افزایش دمای هوا و رشد شدید مصرف، تأمین آب را با چالش جدی مواجه کرده است، اما تمام توانمان را برای آب‌رسانی به مردم استان به کار خواهیم بست و امیدواریم با به کارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود، تابستان گرم و سخت امسال را سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از مردم خواست تا با استفاده درست از آب و صرفه‌جویی در مصرف این مایع حیاتی، کمک به برخورد با انشعابات غیرمجاز، جلوگیری از استفاده از آب شرب برای سایر کاربری‌ها و  نصب نشدن پمپ بر روی انشعابات قبل و بعد از کنتور، خادمان خود در شرکت آب و فاضلاب را برای گذر از وضعیت فعلی یاری رسانند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۷ تير ۱۴۰۰
یاالله
آخرین اخبار