سوری گفت: طرح شهید "سلیمانی" مهمترین و موثرترین طرحی است که می‌تواند وضعیت سیستان و بلوچستان را از لحاظ شیوع کرونا بهبود ببخشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حمید سوری نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان و رییس کمیته کشوری واکنش سریع کووید-۱۹ اظهارداشت: در طی چند روز گذشته برآورد وضعیت موجود از لحاظ بازدید میدانی و اپیدمیولوژی در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه بایستی با نشست با گروه‌های مردمی و بسیج برداشت مناسبی از وضعیت موجود ایجاد شود افزود: با تعامل سه دانشگاه علوم پزشکی در سیستان و بلوچستان سعی بر نگاه استانی مقابله با طغیان اپیدمی کرونا شود.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه برنامه درازمدت، میان مدت، و کوتاه ‌مدت برای مهار اپیدمی وجود دارد بیان کرد: این استان متاسفانه به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایین‌ترین رتبه را دارد که طی چند هفته این رتبه بهبود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه زمان، سرعت عمل برای بهبود شرایط و استفاده از اصول واکنش سریع برای این اپیدمی بسیار مهم است افزود: هیچ ارگانی به تنهایی نمی‌تواند بحران را مدیریت کند و دادن امید و آرامش به مردم بسیار مهم است در این شرایط بایستی التهاب جامعه کم شود.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن ۲۲مورد جدید فوت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار درگذشتگان این ویروس در استان تاکنون به یک‌هزار و ۹۷۸ نفر رسیده است.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: با افزوده شدن ۸۱۲ مورد جدید مبتلا به کرونا، شمار مبتلایان این ویروس در سیستان و بلوچستان به ۷۸ هزار و ۸۱۳ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۸۷۴ بیمار حاد تنفسی و۴۵۲مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار