مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان:

۱۸ هزار تن چغندر قند در کشت و صنعت مغان تولید شد

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان از تولید ۱۸هزار تن چغندر قند خبر داد و افزود: امسال بیش از ۱۶۰۰هکتار از اراضی به کشت چغندر قند اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله محسن زاده مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: برداشت چغندر قند پاییزه در موعد زمانی مشخص به سرعت در حال انجام بوده و تا این لحظه بیش از ۱۸ هزار تن از این محصول برداشت شده و تا دهم مرداد به اتمام خواهد رسید.

او اظهار کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با هدف کاهش وابستگی به واردات شکر و تأمین نیاز‌های داخلی و همچنین به منظور بهره‌برداری هر چه بهتر از امکانات آب، زمین و بهبود معیشت کشاورزان چغندرکار منطقه بخشی از اراضی شرکت به صورت مشارکتی در اختیار چغندرکاران منطقه قرار داده شده و بر این اساس بذور منوژرم مورد نیاز نیز تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

محسن زاده گفت: امسال بیش از ۱۶۰۰ هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به کشت محصول چغندر قند بهاره اختصاص یافته است و تلاش بر این است از سال‌های آینده کشت این محصول افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان از برنامه‌ریزی برای کاشت ۵۲۰ هکتار چغندر قند در مزارع با تامین بذور خارجی مونوژرم از سوی شرکت و با نظارت کارشناسان آن خبر داد و گفت: این طرح به منظور افزایش طول دوره بهره‌برداری کارخانه قند مغان و تأمین حداکثر خوراک مورد نیاز این کارخانه بوده و با تمهیدات به عمل آمده این کارخانه امسال با تامین چغندرقند مورد نیاز با حداکثر توان فعالیت خواهد کرد.

محسن زاده گفت: امسال علاوه بر کاشت چغندرقند بهاره، بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی شرکت نیز به کشت محصول چغندرقند پاییزه با استفاده از ارقام مقاوم به بولت(ساقه روی)، اختصاص یافته که علاوه بر کاهش چشمگیر در مصرف آب و اصلاح الگوی تناوب باعث افزایش طول دوره بهره‌برداری کارخانه قند مغان نیز خواهد شد.

او به دریافت استاندارد صادرات محصولات به کشور‌های خارجی و کارت بازرگانی این بنگاه عظیم اقتصادی اشاره کرد و گفت: تنوع توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، بسته‌بندی و توجه جدی به این بخش از رویکرد‌های اقتصادی این شرکت است.

۱۸ هزار تن چغندر قند در کشت و صنعت مغان تولید شد

محسن زاده از حضور ۱۰ تیم و هیئت خارجی در کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: این هیئت‌ها از کشور‌های مجارستان، روسیه، عراق و افغانستان وارد کشت و صنعت مغان شدند تا تفاهم‌نامه همکاری به امضا برسد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر به فرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی در سال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که به دنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیئت داوری ابطال شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.