رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد از برگزاری دوره کارگاه آموزشی سفالگری در این شهرستان خبر داد.

ایوب حاجی زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: اداره میراث فرهنگی برای احیای رشته‌های مرتبط به حوزه صنایع دستی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی دوره آموزشی سفالگری را برگزار می‌کند.

او با اشاره به اینکه این دوره آموزشی به مدت ۲ ماهه تئوری و عملی خواهد بود، افزود: هر دوره با حضور پنج نفر با رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حاجی زاده تصریح کرد: برای افرادی که موفق به کسب امتیاز مورد نظر در آزمون تئوری و عملی پایان دوره شوند از طرف اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مدرک رسمی صادر و اعطاء خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام و اطلاع بیشتر به اداره میراث فرهنگی واقع در خیابان ساحلی نرسیده به پل حکمت جنب پارک سید قطب مراجعه کنند.

او ایجاد رونق در صنایع دستی را از برنامه‌های مهم سال جاری دانست و گفت: از جمله رشته‌های صنایع دستی که از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، هنر سفالگری است که در راستای رونق این صنعت تلاش می‌کنیم تا امسال شاهد توسعه آموزش‌ها در این بخش باشیم.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.