سرعت انتقال داده‌ها این بار توسط محققان ژاپنی دو برابر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه که در هر ثانیه داده‌ای در حال تولید شدن است و اگر لحظه‌ای غفلت صورت گیرد از ماشین پر سرعت اطلاعات جهان جا می‌مانیم یکی از ابزار‌هایی که به کمک ما آمده است اینترنت و سیستم‌های رایانه‌ای است.

کابل فیبر نوری

در یک خانه دیگر یک عدد کامپیوتر جوابگوی نیاز همه نیست و باید با داشتن یک شبکه اینترنت خانگی مناسب و دستگاه های هوشمند کافی بتوان از چرخه آگاهی و فناوری‌ روز دنیا بهره‌مند شد. جنگ فعلی ابرقدرت‌های جهانی در حوزه داده‌ها و اطلاعات ارزشمند است که هر کدامشان به نحوی در تلاشش هستند تا با نهایت سرعت رقبا را جا گذاشته و خودشان بر قله‌های موفقیت تکیه بزنند.

اینترنت خانگی

به نقل از engadget، در این وادی نکته ای که مهم است بحث سرعت به دست آوردن داده‌ها و تبادل آن هاست. در همین رابطه محققان ژاپنی با بهره گیری از سیم‌های فیبر نوری رکورد جدیدی را در زمینه سرعت تبادل داده‌ها در بستر اینترنت خلق کردند و عدد شگفت انگیز ۳۱۹ ترابیت در ثانیه را برای خود ثبت کردند.

سرعت اینترنت در جهان

چگونگی انجام کار

ژاپنی‌ها این کار را به وسیله یک مسیر ۳ هزار کیلومتری از کابل فیبر نوری  انجام داده اند و از این فناوری مدرن می‌شود در زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی دنیا استفاده کرد. مهندسان ژاپنی توانسته اند رکورد قبلی در این حوزه را دو برابر ارتقا دهند و کار بسیار بزرگی در این زمینه صورت داده اند که می‌تواند بر جنبه‌های مختلف استفاده از اینترنت تاثیر بگذارد.

اینترنت

ناسا نیز در زمینه سرعت اینترنت فعالیت‌هایی را انجام داده بود و رکوردی که در دنیا به اسم سازمان هوا و فضای ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده است ۴۰۰ گیگابیت در ثانیه است. یکی از مهمترین مسائلی که انسان در عصر فعلی با آن مواجه است بحث گستردگی اطلاعات تولید شده و سرعت اینترنت خانگی و شبکه‌های ارتباطی و مودم‌ها است.

انتقال داده

در بیشتر کشور‌های قدرتمند دنیا با قراردادن کابل‌های قوی و دکل‌های مخابراتی مجهز فشار قوی و تامین زیرساخت های اطلاعاتی پیشرفته سعی کرده اند تا حدودی مشکل سرعت اینترنت را حل کرده تا کاربران بتوانند راحت‌تر به داده‌های موردنیازشان دست یابند. سرعت اینترنت در کشور‌هایی مثل ژاپن و آمریکا ۱۰ گیگابیت در ثانیه است که شاید به گمان خیلی از کارشناسان برای چنین قدرت‌هایی و با امکاناتی که آن‌ها در اختیار دارند می‌تواند حتی بهتر از این هم باشد.

زیرساخت های ارتباطی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار