نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تمامی مطالبه کلزاکاران کردستانی با ارزش بیش از 92 میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، جمال صالحی نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با  اشاره به اینکه تنها یک مرکز در استان آن هم در شهرستان سقز برای خرید تضمینی کلزا دایر شده بود، اظهار داشت: مابقی کلزاکاران به صورت قراردادی محصول خود را پیش فروش کردند.

او میزان خرید کلزا توسط ۶ مرکز خرید تضمینی این محصول در استان را ۸۶۲ تن و ۹۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: ارزش این میزان کلزای خریداری شده ۹۲ میلیارد و ۲۷۷ میلیون و ۹۴۴ هزار ریال بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اضافه کرد: تا ۲۴ تیرماه سال جاری ۱۰۰ درصد بهای کلزای خریداری شده به حساب کلزاکاران استان واریز شده است.

صالحی با اشاره به اینکه ۲ محصول گندم و کلزا در استان به طور تضمینی خریداری می‌شود، یادآور شد: در کل ۸۵ مرکز خرید تضمینی این محصولات در استان ایجاد و فعال شده است.

میانگین عملکرد هر هکتار کلزا در استان سه تن است و بر اساس آخرین برآورد انجام شده امسال ۲ هزار و ۴۲۰ تن کلزا از مزارع استان برداشت می‌شود.

بیش از هفت رقم کلزا در مزارع کردستان کشت شده و بخش زیادی از محصول اراضی کلزای استان در قالب کشاورزی قراردادی توسط یکی از واحد‌های تولید روغن کشور خریداری شده است.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که بیش از ۴۰۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تُن است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: کلزا ، خرید تضمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار