معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان یزد گفت: خانه کوچک توانبخشی یاسر ویژه افراد دارای اختلال هوشی و رشدی در اردکان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مسعود نشان، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان یزد با بیان اینکه این مراکز در زمره خانه‌های کوچک حمایتی توانبخشی قرار دارد، گفت: رویکرد قبلی سازمان بهزیستی کشور در زمینه ایجاد مراکز بزرگ نگهداری از معلولین به خاطر مشکلاتی که وجود داشت کنار گذاشته شده است.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر این رویکرد به سمت تأسیس خانه‌های کوچک حمایتی توانبخشی با ظرفیت حداکثر ١٠ نفر از افرادی که شرایط نگهداری آن‌ها در منزل وجود ندارد تغییر کرده است.

مسعود نشان افزود: این خانه‌های کوچک بر اساس معلولیت‌های مختلف، شدّت و نوع معلولیّت تأسیس شده و خدمات تخصصی و با کیفیت به افراد ارائه شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان یزد اظهار داشت: برای توسعه خانه‌های کوچک حمایتی توانبخشی و تشویق افراد برای ایجاد این مراکز، یارانه‌ای به مؤسسین این مراکز تخصیص داده شده که امسال نیز یارانه مقیمان این خانه‌های کوچک با رشد دو برابری به ٣ میلیون تومان افزایش یافت.

خانه کوچک توانبخشی یاسر ویژه افراد دارای اختلال هوشی و رشدی وابسته به مؤسسه خیریه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) اردکان در ساختمانی به مساحت ١٢٠ متر مربع و با هزینه‌ای بیش از ٧٠٠ میلیون با ظرفیت ١٠ نفر به بهره برداری رسید و در حال حاضر پنج نفر در این خانه ساکن هستند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.