ویروس شناس و استادیار دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق دست زدن به اجسام کم‌تر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد طاهری، ویروس شناس و استاد یار دانشگاه علوم پزشکی همدان درپاسخ به این سوال که آیا سطوح می‌توانند یکی از راه‌های اصلی انتقال ویروس کرونا باشد، گفت: هرچند انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح منتفی نیست، اما  راه اصلی برای انتشار ویروس کرونا محسوب نمی‌شود به عبارتی اهمیت این موضوع به عنوان راه انتقال ویروس کمتر شده است ساختار ویروس به گونه‌ای است که نمی‌تواند در محیط زنده بماند.

این ویروس شناس و استادیار دانشگاه علوم پزشکی همدان با یادآوری این که در این شرایط الزامی به استفاده از دستکش نیست افزود: مردم نباید نگران این موضوع باشند که به هر سطحی دست می‌زنند، سبب آلودگی آن‌ها می‌شود.

طاهری تاکیدکرد: ترشحات تنفسی افراد مبتلا و حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت همچنان از مهم‌ترین راه انتقال ویروس کرونا است و مردم باید از حضور در مکان‌های پرتردد خودداری کنند.

او بیان کرد: مردم باید شستن مرتب دست ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را همچنان رعایت کنند تا از آسیب‌های بیماری کرونا در امان باشند.

این ویروس شناس و استادیار دانشگاه علوم پزشکی همدان بهترین راهکار برای کنترل ویروس کرونا را در کنار اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی تزریق واکسن و در صورت ابتلا قرنطینه خانگی به مدت دو هفته دانست و یادآور شد: احتمال انتقال ویروس کووید - ۱۹ از طریق سطوح بی‌جان بسیار ناچیز است و تنها در مواردی که فرد آلوده روی سطح سرفه یا عطسه کند قابل سرایت است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: کروناویروس ، کووید 19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.