نخستین بار در کشور پودر پایه شیرخشک در کارخانه شیرخشک شهرکرد تولید و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵ درصد شیر خشک نوزادان را پودر‌های اسکیم تشکیل می‌دهند که پیش از این به کشور وارد می‌شده است.

او افزود: خوشبختانه کارخانه شیرخشک نوزاد پگاه شهرکرد موفق به تولید این پودر پایه شده است که بر همین مبنا درخواست منع اختصاص ارز دولتی جهت واردات این پودر به وزارت صمت ارسال شده است.

رستمی با اشاره به واردات سالانه در حدود سه هزار تن پودر اسکیم به کشور و خروج ارز بسیار اضافه کرد: هم اکنون واحد صنعتی شیر خشک شهرکرد ظرفیت تولید سالانه پنج هزار تن پودر اسکیم شیر خشک را دارد.

او ادامه داد: این واحد صنعتی علاوه برتامین اسکیم مورد نیاز خود توان تولید بیشتر برای سایر کارخانه شیرخشک را نیز دارد.

حمید خدایی مدیرعامل شرکت شیرخشک نوزاد چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به فروش پودر اسکیم به برخی از کارخانه‌های شیر خشک کشور گفت: هم اکنون این واحد صنعتی ماهیانه ۲۵۰ تن پودر اسکیم پایه شیرخشک برای کارخانه نسئله کشور تامین می‌کند.

او افزود: این روند به مدت پنج سال بر اساس قرارداد کاری تداوم دارد.


بیشتر بخوانید


خدایی اضافه کرد: ۴۰۰ هزار دلار محموله صادراتی شیرخشک نوزاد پگاه که با برند لاکتومیل به بازار کشور‌های سوریه و افغانستان ارسال شد.

او ادامه داد: این دومین محموله صادراتی شیرخشک نوزاد ایرانی با برند «لاکتومیل» به کشور‌های سوریه و افغانستان، است که با استقبال مصرف کنندگان روبرو شده است.

خدایی گفت: پیش از این محصول شیرخشک نوزاد با برند لاکتومیل به کشور‌های عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، ونزوئلا کویت و ترکیه هم صادر شده است که روند صادرات محصولات با اولویت شیرخشک نوزاد منجر به دستیابی به بازار‌های بیشتر منطقه می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار