نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان جوجه ریزی تا پایان تیرماه به بیش از ۱۲۰ میلیون قطعه برسد.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتقاد مرغداران از بی کیفیتی نهاده های دامی اظهار کرد: بخشی از کاهش کیفیت مربوط به نهاده پشتیبانی امور دام است که مرغداران نسبت به کپک زدگی آن  گلایه مند هستند و بخش دیگر بی کیفیتی نهاده های وارداتی است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت نهاده های دامی با استاندارد جهانی فاصله دارد، افزود: کاهش کیفیت نهاده به سبب تاثیر گذاری بر جیره غذایی منجر به افت تولید و کاهش وزن می شود.

اسداله نژاد در واکنش به عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب در بازار بیان کرد: در حال حاضر مرغداران مرغ تولیدی را با نرخ مصوب یا حداکثر ۵۰۰ تومان بالاتر از قیمت مصوب عرضه می کنند که با این وجود عرضه با نرخ های فعلی در بازار منطقی نیست.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: بارگیری نهاده های دامی با تاخیر در حال انجام است که این امر چالش های متعددی برای مرغداران ایجاد کرده است چرا که برخی واحدها به رغم خرید ذرت طی ۴۵ روز اخیر، اما هنوز نهاده بدستشان نرسیده که با این وجود ناگریز به تامین از بازار آزاد با نرخ بالا هستند.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه گرانی مرغ منجر به کاهش قدرت خرید خانوار می شود، از این رو مرغداران موافق این موضوع نیستند، اما زمانیکه که قیمت مولفه های تولید همچون ذرت، کنجاله، دان آماده و حمل و نقل تغییر می کند، چاره ای جز اصلاح قیمت نیست.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی بیان کرد: بنابر آخرین آمار تا چند روز گذشته ۸۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفته که پیش بینی می شود تا پایان ماه به بیش از ۱۲۰ میلیون قطعه برسد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه جوجه یکروزه همچنان بالاتر از نرخ مصوب عرضه می شود، گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷هزار تومان است که تمامی این عوامل در هزینه تمام شده تولید اثر گذار است.

وی درباره تاثیر قطعی برق اخیر بر تلفات بیان کرد: مرغداران مکلف به تامین ژنراتورهای قابل اعتماد برای واحدهای خود هستند که قطعی برق اخیر به سبب عدم کنترل دمای محیط منجر به خسارت وارده به بخشی از واحدهای تولیدی شد.

اسداله نژاد با بیان اینکه آمار دقیقی از وزن گیری مرغ های تولیدی نداریم، گفت: افت وزن گیری ناشی از تنش های گرمایی و تلفات قطعی برق، میزان عرضه مرغ را تحت تاثیر خود قرار داده است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: علی رغم تمامی مشکلات و چالش های پیش روی تولید، مرغداران مرغ را با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان در اختیار کشتارگاه ها قرار می دهند که با این وجود عرضه مرغ گرم بالاتر از نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان گرانفروشی است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
چرا نهاد دامی در اختیار اینها قرار می دهید آنها مرغ گران به مردم بدهند همه اش بهانه می گیرند . قیمت مرغ آزاد کنید و یارانه نهاد مستقیم به مردم بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اونجا یه خبرنگار نبود بگه که اگه گرانفروشی کردند به کجا زنگ بزنیم؟

پلیس؟؟
تعزیرات؟؟
هیچکس جواب نمیده!
آخرین اخبار