اجرای طرح نظام ارجاع شهری و پزشک خانواده به صورت پایلوت از امروز در ۵ شهرستان استان کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیرکل بیمه سلامت استان گفت : دارندگان دفترچه‌های بیمه سلامت همگانی در شهرستان‌های صحنه، هرسین، کنگاور، سنقر و کلیایی و پاوه از امروز صرفاً از طریق تعریف پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری می‌توانند شرایط بیمه‌ای دریافت خدمات پزشکی داشته باشند.

او گفت : در این طرح مردم ساکن در پنج شهرستان مذکور برای دریافت هر گونه خدمات دارویی و پاراکلینیکی باید به پزشک خانواده در بخش خصوصی مراجعه کرده و با پرداخت ۶ هزار تومان ویزیت از خدمات دفترچه بیمه سلامت همگانی برخوردار شوند.

او افزود: در راستای اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری هم اکنون ۱۲۰ پزشک خانواده در این طرح مشارکت کرده اند که قرار است این تعداد تا ۲۰۰ پزشک افزایش یابد.

مدیرکل ببمه سلامت استان افزود: هر پزشک خانواده در دو شیفت کاری تا هزار و ۵۰۰ نفر و در یک شیفت تا ۷۵۰ نفر را زیر پوشش دارد.

قادری ادامه داد: بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به پنل شهروندی در سایت بیمه سلامت و وارد کردن کد ملی و شماره همراه از مشخصات پزشک خانواده خود مطلع شوند.

او افزود: شهروندان و پزشکان می‌توانند سوالات خود را در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده با سامانه تلفنی ۱۶۶۶ در میان بگذارند.

مدیرکل بیمه سلامت گفت: هم اکنون ۳۱۰ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند که تا پیش از این در مطب‌های خصوصی پذیرش نشده و همین موضوع باعث نارضایتی مردم شده بود.

قادری افزود: اجرای این طرح در شهرستان‌های کرمانشاه، جوانرود، سرپلذهاب و اسلام آبادغرب از هفته آینده آغاز می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.