استاندار هرمزگان از اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا  با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در استان گفت: از امروز در همه‌ی شهر قرمز مشاغل ۲، ۳ و ۴ تعطیل است.

 همتی با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان به ویژه در شهرستان‌های بندرعباس، بستک، قشم، بندرلنگه، کیش، بندرخمیرو پارسیان افزود: قرار بود فعالیت تمام صنوف به شرط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشد و لی برخلاف این موضوع بود.


بیشتر بخوانید؛ 


او با اشاره به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان بر تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی گفت: فرمانداران، نیروی انتظامی، صنوف و بسیج نظارت بیشتر‌ی بر رعایت ضوابط در شهر‌ها داشته باشند.

استاندار هرمزگان با اشاره به تعطیلی پایان هفته افزود: همه‌ی ورودی و خروجی شهر‌ها با جدیدت بسته شود و از هیچ شهری به شهر دیگر یا روستا به روستای دیگر اجازه رفت وآمد نخواهیم داد.

همتی علاوه بر درخواست کنترل شدید مبادی ورودی و خروجی از فرمانداران گفت: از شهروندان هم می‌خواهم از هرگونه تردد‌های غیر ضرور، دورهمی‌ها و برگزاری مجالس خودداری کنند.

او همچنین با اشاره به اینکه براساس دستور جدید که در شهر‌های قرمز نماز جمعه فقط در فضای باز و با حضور ۷۰ نفر برگزار شود افزود: با هماهنی ستاد نماز جمعه، نماز عید سعید قربان هم در فضای باز و با حضور ۷۰ نفر در تعدای از مساجد استان برگزار می‌شود.

استاندار هرمزگان هم به سفر وزیر بهداشت و درمان به استان اشاره کرد وگفت: واکسیناسیون به سرعت در حال انجام است و تعداد تست‌ها را برای شناسایی بیماران جدید افزایش داده ایم.

همتی افزود: از بسیج و دانشگاه می‌خواهم گروه‌های نظارتی محله‌ای را برای جلوگیری از حضور بیماران شناسایی شده در اجتماع افزایش دهند.

او گفت: همه‌ی دستگاه‌های اجرایی از امروز به مدت دوهفته در کنار مردم نظارت سخگیرانه تری بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان داشته باشند.

انتهای خبر /ز 

برچسب ها: محدودیت ها ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.