فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : مراکز نگهداری معتادان متجاهر استان ظرفیت پذیرش تنها ۵۰۰ نفر را دارند که با آمار معتادان متجاهر همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : پلیس به واسطه مسئولیتی که در حوزه نظم و امنیت عمومی دارد، از مرداد پارسال طرح ویژه مقابله با اراذل و اوباش را اجرایی کرد.

او گفت : در همین راستا و طی هفت ماه آخر پارسال بیش از هزار نفر و در سه ماهه ابتدایی امسال ۲۴۲ تن از اراذل و اوباشی که تهدیدی برای امنیت و نظم عمومی جامعه محسوب می‌شوند، دستگیر شده اند که منجر به زندانی شدن ۷۲ تن از آن‌ها شده است.

فرمانده انتظامی استان افزود: تاکنون ۷۹۴ نفر اراذل و اوباش شناسایی و اخطار‌ها و تذکرات لازم در خصوص عواقب شرارت و ایجاد درگیری و مزاحمت به آن‌ها داده شده است.

جاویدان افزود: در مسائلی نظیر شرارت و مزاحمت‌های خیابانی طبق آمار منتشر شده ناجا، کرمانشاه رتبه ۱۹ و در سرقت‌های خشن و سرقت به عنف هم رتبه ۱۴ را داراست.

او با اشاره به رتبه ۲۸ کرمانشاه در تصادفات، ادامه داد: در بحث سرقت استان دوازدهم کشور هستیم.

رئیس پلیس استان کرمانشاه به کشف یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سه ماه ابتدایی امسال اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات استان در این حوزه وجود ۲۵۰۰ معتاد متجاهر است که عمدتا مرتکب سرقت‌های خرد شده و باعث بالا بردن آمار این ناهنجاری اجتماعی می‌شوند.

جاویدان افزود: موضوع قابل تامل در این خصوص ظرفیت پایین مراکز نگهداری معتادان متجاهر است، بگونه‌ای که کمپ‌های ترک اعتیاد ما ظرفیت پذیرش تنها ۵۰۰ نفر را دارند که با آمار معتادان متجاهر همخوانی ندارد.

او گفت: پایین بودن ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر باعث شده این افراد پس از یک دوره یکی دو ماهه و در حالی که هنوز اعتیاد خود را ترک نکرده اند به جامعه بازگردند و در همان مسیر قبلی قرار گیرند، درحالی که جمع آوری آن‌ها امروز یکی از مطالبات به حق مردم است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به برخی حوادث هفته گذشته اشاره کرد و گفت: چند مورد درگیری، سرقت منجر به تیراندازی و قتل در استان رخ داد که پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه به سرعت به این حوادث ورود پیدا کرد و افراد خاطی را در سریعترین زمان ممکن دستگیر و تحویل مراجع قضائی داد.

جاویدان با تاکید بر اینکه کرمانشاه جای امنی برای مجرمان نیست، گفت: پلیس قاطعانه و بدون گذشت با خاطیان و آن‌هایی که به هر بهانه‌ای اقدام به ایجاد ناامنی می‌کنند برخورد کرده و هیچ مسامحه‌ای با آن‌ها نخواهد داشت.

او با قدردانی از حمایت‌های امام جمعه کرمانشاه، خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان با پلیس شد و گفت: امنیت مقوله‌ای جمعی است و همه ادارات و سازمان‌ها باید به این قضیه ورود پیدا کنند تا شاهد پایداری این موضوع و بهتر شدن وضعیت جامعه باشیم.

۷۲ درصد پرونده‌های ورودی به مراکز مشاوره کلانتری‌ها به سازش ختم شد

در سه ماهه نخست امسال ۷۲ درصد پرونده‌های ورودی به مراکز مشاوره کلانتری‌ها و مرکز مستقر در معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه به سازش ختم شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ۳ هزار و ۸۲۱ پرونده به مراکز مشاوره کلانتری‌ها و مرکز مشاوره معاونت اجتماعی ارسال شده که ۲ هزار و ۷۲۲ مورد آن منجر به سازش شده است.

 آمویی افزود: از مجموع پرونده‌های ورودی امسال هزار و ۱۳ مورد مربوط به فروردین، هزار و ۴۱۷ مورد مربوط به اردیبهشت و هزار و ۳۹۱ مورد مربوط به خرداد بوده است.

او با اشاره به رشد ۱۴ درصدی پرونده‌های ورودی به مراکز مشاوره انتظامی استان در ۳ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: با این وجود آمار ۷۲ درصدی سازش در مدت مشابه سال قبل، امسال هم حفظ شده است.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه بیشترین مشاوره‌های ارائه شده به شهروندان را در حوزه‌های خانوادگی، نزاع و درگیری، مسائل حقوقی و مسائل اجتماعی اعلام کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.