رئیس اداره میراث‌فرهنگی گلپایگان در مورد فعالیت شبانه معدنی در این شهرستان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مصطفی قانونی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گلپایگان با تکذیب فیلم منتشر شده از فعالیت شبانه معادن برداشت سیلیس در منطقه تیمره و در محدوده این شهرستان در فضای مجازی گفت: با اعزام یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان به‌همراه اعضای انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی به منطقه مشخص شد که هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر فعالیت شبانه در منطقه تیمره و در محدوده شهرستان گلپایگان گزارش نشده است.

او افزود: تصاویر منتشرشده مربوط به فعالیت معادنی است که مجوز آن‌ها را اداره‌کل صنعت و معدن وتجارت استان مرکزی و در محدوده شهرستان خمین صادر کرده است.

مصطفی قانونی گفت: در حریم سنگ نگاره‌های منطقه تیمره در محدوده شهرستان گلپایگان، فقط یک معدن وجود دارد که پروانه فعالیت آن در حدود ۱۰ سال پیش و بدون استعلام از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان صادر شده است.
قانونی افزود: میراث فرهنگی گلپایگان نیز سال‌های گذشته با اقدامات قانونی و طرح شکایت قضایی سعی در توقف فعالیت این معدن داشته است.

او گفت: با توجه به شکایات و اعتراض‌های اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مبنی بر توقف فعالیت این معدن در حریم منطقه باستانی تیمره، در حال حاضر مراحل رسیدگی قضایی آن در حال اجرا بوده و منتظر صدور رای هیئت کارشناسی استان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار