ستاره ایرانی تیم فوتبال زنیت، امشب می‌تواند در تاریخ سوپر جام روسیه رکوردی را به نام خود ثبت کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های زنیت سن پترزبورگ و لوکوموتیو مسکو امشب (شنبه) از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه کالنینگراد در چارچوب سوپر جام فوتبال روسیه به مصاف هم می‌روند تا آغاز گر فصل جدید مسابقات خود در این کشور باشند.

به گزارش سایت "فوتبال کولیچکی" روسیه، سردار آزمون، ستاره ایرانی تیم فوتبال زنیت در صورتی که در دیدار امشب برابر لوکوموتیو به میدان برود، فرصت خواهد داشت تا نام خود را به عنوان برترین گلزن تاریخ این جام ثبت کند.

سوپر جام روسیه از سال ۲۰۰۳ راه اندازی شده و در حال حاضر ژو، بازیکن برزیلی سابق زسکا مسکو با ۳ گل زده بهترین گلزن این جام است. سردار سال ۲۰۱۹ در این رقابت‌ها در دیدار برابر لوکوموتیو ۲ گل به ثمر رساند؛ در صورتی که امشب بازی کند و گلی به ثمر برساند حداقل با رکورد ژو برابر خواهد شد.

این سومین بار پیاپی است که زنیت و لوکوموتیو در سوپر جام به مصاف هم می‌روند. سال ۲۰۱۹ لوکوموتیو با شکست زنیت قهرمان شد، اما سال ۲۰۲۰ زنیت این جام را فتح کرد. در مجموع این پنجمین باری است که دو تیم در این جام برابر هم بازی می‌کنند.

در صورت پیروزی زنیت، سرگئی سماک به پنجمین مربی تبدیل می‌شود که موفق شده است دو بار فاتح سوپرجام شود.

سماک تنها کسی است که با سه باشگاه مختلف (به عنوان بازیکن) این جام را به دست آورده است. ( (زسکا (۲۰۰۴)، روبین (۲۰۱۰) و زنیت (۲۰۱۱) )


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار