معلم فداکار فریدونکناری با توجه به بیماری صعب العلاج فرزندش و حضور طولانی مدت بر بستر وی، کار آموزش را از بیمارستان ادامه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عاطفه شکری از معلمان فریدونکناری است که چه در زمانی که کرونایی وجود نداشت و چه هم‌اکنون که سایه کرونا بر سر مدرسه و کلاس و معلم و دانش‌آموز سایه افکنده عاشقانه پای تعهدش ایستاده است.

این معلم خود را اینگونه معرفی می‌کند: عاطفه شکری هستم، آموزگار کلاس دوم ابتدایی، ۱۱ سال سابقه کار در هنرستان و دو سال سابقه حق‌التدریسی در پایه ابتدایی مدرسه روستای بزرگ بیشه محله فریدونکنار را دارم.

او درخصوص مشکلاتی که بیماری کرونا برای تدریس و تحصیل به وجود آورده است، گفت: در روز‌های ابتدایی شیوع بیماری کرونا باتوجه به اینکه دانش‌آموزان با شیوه تحصیل مجازی آشنا نبودند مشکلات زیادی پیش روی ما بود و بسیاری از دانش‌آموزانی که در سطح متوسط و بالای فراگیری قرار داشتند با ضعف تحصیلی رو به رو شدند.

شکری افزود:، اما رفته رفته دانش‌آموزان و معلمان با بستر‌های مجازی بیشتر آشنا شدند و در امسال توانستیم به اهداف آموزشی که داشتیم برسیم.

این معلم که باتوجه به ارزیابی‌های صورت گرفته به‌عنوان معلم نمونه شهرستان فریدونکنار انتخاب شده با اشاره به عوامل ایجاد انگیزه برای تلاش‌هایی که انجام می‌دهد، گفت: بنده خودم صاحب فرزندی هستم که هم سن دانش‌آموزان من است و احساسم این است که تمامی دانش‌آموزان از فرزندانم هستند و همانگونه که من از معلم فرزندم انتظار دارم تا او را از نظر آموزشی و پرورشی به حد مناسبی رشد دهد، بنده هم به‌عنوان معلم باید تمام تلاشم را برای شاگردان انجام دهم.

وقتی بیماری سخت فرزند، مادر را از تعهدش بازنمی‌دارد

خانم شکری که فرزندش از پارسال دچار یک بیماری صعب‌العلاج شده و همین موضوع زندگی و کار او را با چالش مواجه کرده می‌گوید: سال تحصیلی شهریور ماه پارسال سال آغاز شد و معلمان تا آذر ماه در مدرسه حضور پیدا می‌کردند، اما بنده باتوجه به اینکه فرزندم دچار یک بیماری سخت و ناگهانی شد پس از یک هفته دیگر نتوانستم در مدرسه حاضر شوم.

او که با بغض فروخورده‌ای صحبت‌های خود را ادامه می‌داد با بیان شرایط سختی که به دلیل بیماری فرزندش با آن درگیر شده بود، افزود: آنقدر شرایط بد بود که ما به مدت‌های طولانی پنج تا هشت روز باید در بیمارستان حضور پیدا می‌کردیم و این موضوع چالشی سخت را برای من رقم زد چراکه نگران تحصیل دانش‌آموزان بودم.

این معلم درخصوص نحوه تدریس برای دانش‌آموزان باتوجه به شرایط سخت پیش رو، گفت: با توکل بر خدا و با حمایت‌های مدیر مدرسه و باتوجه به تعهدی که داشتم تمام تلاشم را به‌کار بسته و حتی در بیمارستان به طور مجازی فیلم‌های تدریس را در گروه بارگذاری می‌کردم تا دانش‌آموزان تکالیف خود را انجام داده و برای من بفرستند.

 شکری همچنین با گلایه از وضعیت سرعت اینترنت، افزود: باتوجه به اینکه مشخص نیست وضعیت بیماری کرونا تا چه زمانی ادامه دارد و به احتمال زیاد در سال تحصیلی جدید هم با این چالش رو به رو خواهیم بود مسئولان مربوطه باید وضعیت سرعت اینترنت و سامانه شاد را تقویت کنند تا دانش‌آموزان و معلمان برای تحصیل و تدریس دچار مشکل نشوند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.