رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بیشترین موارد غرق شدگی در شوشتر با تعداد ۱۶ نفر ثبت شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عارف شرهانی مدیر روابط عمومی و اورژانس خوزستان گفت: در خوزستان مردم این روز‌ها برای فرار از گرمای طاقت فرسا و دمای بالای ۵۰ درجه به رودخانه‌های مناطقی، چون شوشتر، دزفول و باغملک پناه می‌برند، این درصورتی است مسئولین و کارشناسان به مردم بویژه جوانان، خطر غرق شدگی را هشدار می‌دهند.

او با بیان اینکه مردم سعی کنند در این روز‌های کرونایی از قرارگرفتن در مکان‌های پرخطر و شلوغ برای شنا کردن بپرهیزند، افزود: در مناطقی که هیچ گونه شناختی از محیط برای شنا کردند ندارند اصلا شنا نکنند و در صورتی که دچار حادثه شدند بلافاصله با اورژانس تماس بگیرند.

خدادای رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان نیز بیان داشت: بیشترین موارد غرق شدگی در شهرستان شوشتر با تعداد ۱۶ نفر بوده که ۶ نفر فوتی و ۱۰ نفر دیگر با کمک نجاتگران نجات یافتند.

او افزود: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، تعداد ۸۱ تیم امداد و نجات، ۴۰ دستگاه آمبولانس و ۱۳ قایق بوسیله نجاتگران جمعیت هلال احمر خوزستان بکار گرفته شده اند.

آمار فوتی ناشی از غرق شدگی طبق اعلام پزشکی قانونی خوزستان در سال ۹۹، ۱۲۹ نفر که بیشترین آمار غرق شدگی در تیر و مرداد ماه ثبت شده است و بالاترین آمار غرق شدگی با ۱۰۱ نفر مرد نیز گزارش شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.