۳۰ میلیون لیتر بنزین،بهار امسال در غرب مازندران صرفه جویی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،تورج امانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس گفت: ۲۷ میلیون و ۴۹۶ هزار مترمکعب سوخت پاک، بهار امسال در جایگاه‌های غرب مازندران عرضه و مصرف شد که منجر به صرفه‌جویی بیش از ۳۰ میلیون لیتری در مصرف بنزین شد.

او افزود: پس از مقایسه میزان مصرف ۹۳ روز نخست از سال ۱۴۰۰ با همین مدت در سال ۹۹، شاهد افزایش ۱۹ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در بخش حمل‌ونقل هستیم.

امانی گفت: بیشترین میزان مصرف سوخت پاک به ماه فروردین با افزایش ۶۸ درصدی نسبت به فروردین ۹۹ اختصاص دارد که این مهم را می‌توان توان ناشی از افزایش سفر‌های نوروزی امسال نسبت به سال قبل دانست.

او افزود: طول پیمایش خودرو‌ها با سوزاندن هر مترمکعب سی‌ان‌جی با یک لیتر بنزین تقریبا یکی است، اما اختلاف هزینه پرداختی قابل توجه بوده و صرفه اقتصادی را می‌توان در استفاده از گاز طبیعی فشرده به عنوان سوخت برتر جستجو کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس گفت: عرضه سی‌ان‌جی در حال حاضر در ۴۱ جایگاه منطقه غرب مازندران انجام می‌شود که از این تعداد ۱۴ جایگاه تک منظوره (سی‌ان‌جی) و ۲۷ جایگاه دومنظوره (فرآورده مایع و سی‌ان‌جی) می‌باشد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.