رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی نظرآباد گفت: ساخت و سازهای غیر‌مجاز درحریم تپه تاریخی قزلحصار غربی تخریب شد.

مهد‌ی کاظمی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی نظرآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز با اشاره به پیگیر‌ی‌ها‌ و هماهنگی‌های انجام شده ساخت و سازهای غیر‌مجاز در حریم تپه باستانی قز‌لحصار غربی شهرستان نظرآباد تخریب شد، گفت: این اقدام به منظور صیانت از حریم قانونی محوطه‌ها‌ی باستانی و آثار ثبتی و نیز با توجه به وظیفه ذاتی اداره میراث فرهنگی انجام شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی نظرآباد افزود: بر این اساس مقرر شد مجموعه متعرض به عرصه و حریم تپه باستانی قزلحصار علاوه بر رعایت ضوابط قانونی مکلف به رفع تخلف و پاک‌ساز‌ی حریم تپه و ملزم به همکار‌ی با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی نظرآباد به منظور حفاظت تپه تاریخی شود.

کاظمی گفت: عملیات آزاد‌ساز‌ی عرصه و حریم تپه‌ها‌ی باستانی و آثار تاریخی که در روز‌ها‌ی اخیر انجام شده با همکار‌ی مقام قضایی، دادستان، فرمانده انتظامی و جهاد کشاورز‌ی شهرستان در حال اجرا است.

تپه تاریخی قزلحصار غربی متعلق به دوره اسلامی در قسمت جنوب‌غربی شهرستان نظرآباد است و در اراضی غربی روستای شیخ‌حسن واقع شده و سال ۱۳۸۶ به شماره ۲۰۲۵۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.