پنتاگون: ایران بزرگترین چالش آمریکا در منطقه غرب آسیاست

یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد مبارزه با تروریسم، از جمله اهدافی است که این کشور در منطقه غرب آسیا دنبال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الحره، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه ایران و حمایت ادعایی آن از تروریسم را بزرگترین چالش منافع برای کشورش عنوان کرد.

دانا استرول در مصاحبه‌ای با شبکه الحره اعلام کرد آنچه آمریکا به دنبال آن است هماهنگی از طریق شبکه بزرگی از اتحاد و مشارکت برای کار در جهت اهداف و منافع مشترک است.

این مقام وزارت دفاع آمریکا، بدون آنکه اشاره‌ای به حضور نظامی درازمدت و ردپای برجسته دولت متبوعش در جنگ‌های خاورمیانه داشته باشد، این را نیز به ادعاهایش افزود: چالش‌های اصلی این اهداف امروز حمایت ایران از تروریسم در سراسر منطقه و ایجاد شبکه‌ای از شبه نظامیان و (نیروهای) نیابتی است که نه تنها به نیرو‌های آمریکایی حمله می‌کنند، بلکه به شرکای ما حمله و حاکمیت و ثبات آن‌ها را تهدید می‌کنند.

استرول، صرف نظر از نقش آمریکا در شکل گیری گروه‌های تروریستی در منطقه غرب آسیا افزود: چالش دوم تروریسم است؛ سازمان‌های افراطی مانند داعش یا القاعده که جوامع آسیب پذیر را شکار می‌کنند و در پی ارعاب مردم هستند و از رسیدن آن‌ها به آرزوهایشان جلوگیری کنند.

مقام پنتاگون در پایان ادعاهایش گفت: واشنگتن در حال همکاری با شرکای خود برای تقویت توانایی‌های ضد تروریسم است، به طوری که ما با هم می‌توانیم با تروریسم تحت حمایت ایران و سازمان‌های افراطی مقابله کنیم.

اظهارات بی پایه و اساس این مقام پنتاگون در حالی مطرح شد، که آمریکا سالهاست با دستاویز مبارزه با تروریسم خود ساخته، جنگ‌های فاجعه باری را در افغانستان، عراق، یمن و سوریه به راه انداخته است و برغم تبعات غیر انسانی این جنگ ها، همچنان برای حضور نظامی در این غرب آسیا بهانه می‌تراشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار