کوهپایه زاده گفت: چنانچه وجوهات بابک زنجانی مسترد شود قطعاً موکل مشمول عفو و بخشودگی خواهد شد.

رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات رئیس دیوان عالی کشور مبنی بر قطعی بودن حکم اعدام بابک زنجانی اظهار کرد: بر اساس دادنامه قطعی صادره از سوی دیوان عالی کشور چنانچه موکل وجوه مربوطه را مسترد و مطالبات شرکت نفت را پرداخت کند از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی که به عفو و بخشودگی اشاره دارد بهره‌مند خواهد شد.

وی ادامه داد: لذا همان رای قطعی و مرجعی که مجازات اعدام را برای موکل تعیین کرده بلافاصله پس از تعیین مجازات به صراحت در رای خود به عفو تصریح کرده است.

کوهپایه‌زاده با بیان اینکه موکل بنده  اقدامات قابل توجهی انجام داده  است گفت: بابک زنجانی طی وکالت رسمی بلاعوض کلیه اموال و دارایی‌های خود در ایران را به شرکت نفت منتقل کرده همچنین اقدامات مناسب و همکاری موثر و قابل توجهی در جهت انتقال اموال خارج از کشور خود انجام داده  است که مسئولان ذیربط از جزئیات آن مطلع هستند.

وکیل بابک زنجانی تصریح کرد: لذا از آنجا که دادنامه صادره نسبت به این موضوع صراحت دارد و خالی از هرگونه شک و شبهه است با توجه به اقدامات صورت گرفته چنانچه وجوهات مسترد شود قطعاً موکل مشمول عفو و بخشودگی خواهد شد و همه باید مقابل قانون و آرای قطعی مراجع ذیصلاح قضایی تمکین کنیم.

شایان ذکر است که روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: حکم اعدام «بابک زنجانی» قطعی است و اگر برای بازگرداندن اموال همکاری کند، ممکن است تخفیف بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۷ تير ۱۴۰۰
با سلام بنظرم اول باید آنهایی مجازات شوند که نظارت نکردند و نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۶ تير ۱۴۰۰
در کشور ما خلافکاران کله گنده و گردن کلفت اعدام ندارندددددد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
رو که نیست
سنگ پا قزوینه
به اندازه هفت جد مارو پارو کرده حالا مدعی عفو هم هست
خجالت بکشید
اصلا چرا تاحالا اعدام نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
معلومه دیگه عفو میگیره دیگه فیلم بازی کردن نداره ک...این حعبه سیاه حساب میشه ک سرش ب سر از ما بهترون وصله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
وکیل چندهزارمیلیاردی. عجبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
حالا اگه ما بودیم جدابادمونهم تا الان اعدام کرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۶ تير ۱۴۰۰
آخه جناب وکیل خجالت نمیکشی در باره کسی که یکسال حقوق چند میلیون کارگر و کارمند بدبخت را در مدت کوتاهی به غارت برده ، اینطور اظهار نظر میکنی ؟ راستشو بگو، چند میلیارد گرفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
این هنوز پروندش در جریانه!!!!!
این قوه قضاییه ایران چقد کنده ، چندسال گذشته هنوز پرونده این تموم نشده!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
بزرگترین پرونده اقتصادی ایران کی تموم میشه؟چند سال هست رسیدگی به این پرونده طول کشیده؟9 سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
آنقدر نگه ش داشتن تا عفو خورد!!!
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۶ تير ۱۴۰۰
کی بده???
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۳۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
آره خب من چندتاویلابه قیمت ده میلیاردواسه هرکدومش میخریدم بعدالان قیمت هرکدومش بشه صدمیلیاردبانصف این پول بدهی راتسویه میکنم بازهم واسه من چیزی باقی خواهدماند.قوه قضاییه اصل پول رامیخواهدسودپول رانمیخواهدحالااین اصل پول نصف اون چندتاویلاهم نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۶:۰۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
قیمت ویلا رو نگاه نمیکنن که چند برابر شده و بخوان اصل پول را بگیرن!! کلا ویلا و دارائیها ضبط میشه حالا یا صد برابر شده باشه قیمتشون یا ثابت مونده باشه ! و جز این مورد جریمه و زندان هم هست ! قرار نیست که بدهیها رو بده آزاد بشه !!! قراره تخفیف بگیره و اعدام نشه !! هرچند بعد مدتی و یا چند سال عفو میخوره و آزاد میشه ، اما به هرحال برگردوندن اینهمه پول که خودش بودجه یک سال کشوره والا ارزشش بیشتر از اعدام کردنش و دارائیشم بمونه و برنگرده به بیت المال !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۶ تير ۱۴۰۰
بابا ولش کنید بره دیگه.
اگر بناست بگیرند باید هرانکه هست گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۳:۴۳ ۲۶ تير ۱۴۰۰
خب معلومه که تنها نبوده و خیلیها کمکش کردن این دیگه فکر کردن میخوادددد؟؟! یعنی اگه الان مثلا من برم بخوام یه وام چند هزار میلیاردی بگیرم اونم با ضمانت زیر یک میلیارد بهم میدن؟! من اگه بخوام یه وام 5 میلونی بگیرم باید 3 تا ضامن کارمند و چک و سفته و... ببرم و تازه 25 درصد هم بهرش میشه ! اما اگه کسی تو بانک پارتیم باشه بدون ضامن و چندین برابرشو راحت میتونم بگیرم ! و اون به اصطلاح پارتی من هم همچین بی نصیب که نمیمونه !!! حداقل 20 درصد وام را باید بهش بدم !!!! خب این وسط اون پارتی من میشه هم دست من!!! البته به نظر من جرم اونهائی که به بابک زنجانی کمک کردن تا اینهمه پول به جیب بزنه بیشتر از خود بابک هستش . چون اگه اونها شرایط را براش فراهم نمیکردن بابک هیچ موقع نمیتونست چنین پولی به جیب بزنه ! البته خیلیها را هم که که به بابک کمک کردن و رشوه گرفتن را گرفتن ولی فکر نکنم عمرا اون اصل کاریها رو بتونن کاری کنن یا دستشون بهشون برسه یا اصلا اسمی ازشون بیارن ! اونها دارن راحت زندگیشونا در بهترین جای ممکن و خونه و خودرو و ویلا و.... میکنن و تمام بدبختی و بی پولی و فقر و تورم و... مال ما قشر زیر خط فقره !! اما به هرحال زنجانی بازم اگه این پولها رو که برده و خورده و یا سرمایه گذاری کرده و تبدیل به برج و شرکت و خونه و سهام و... چه تو کشور و چه کشورهای دیگه کرده را برگردونه به نظرم بهتر از اینه که اعدام بشه وپولهاش و دارائیش برنگرده و وراثش بخورن !! لااقل پول برگشته وتخفیفم بگیره اشکالی نداره ! ولی اعدام بشه و برنگردونه واقعا چه فایده ؟! و ضمنا باید از اول جلو فساد و اختلاس و... رو گرفت که از یه نهال نشه یه درخت تنومند که هزاران ریشه در همه جا داره !
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اینم مثل شهرام میاد بیرون
France
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
با امدن اصولگرا ها همچين اتفاقي بعيد نيست
Iran (Islamic Republic of)
ط
۱۲:۱۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اعدام کمترین حکم خائنان به بیت المال و کشور است این عناصر را نباید فرصت داد اگر اعدام نشوند درس عبرت برای دیگران نشده و خودشان به این روش زالو صفتی و خون آشامی ادامه می دهند .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۱۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
باید اونهایی هم که ( مافیای قدرت و ثروت ) این بابک زنجانی مجرم رو کردنش بابک زنجانی ترلیاردر میلیاردر دلاری غارتگر ثروتهای ملی ملت اونها هم به دادگاه احضار شوند و به پرونده هاشون رسیدگی و تحقیق و برسی و مجازات کیفری شوند این یارو بابک زنجانی مجرم خودش به تنهایی به این همه ثروت ملی دست نیافته 100% اینها یه بروباندی و دارو دسته ایی مافیایی قدرت و ثروت خیلی قوی و نفوذی در امورات اقتصادی ملی ملت در دولت آن زمان داشتنده اند که تونستند به این همه ثروت ملی ملت بیت المال مسلمین به راحتی دست اندازی و غارتگری کنند باید همه آمرین و عاملین و مافیای قدرت و ثروت دارو دسته هاشون رو بکشونیدشون به دادگاه حق و عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف اسلام ناب محمدی ص بعد حکم قطعی تک به تکشان را اعلام کنید این یارو بابک زنجانی یکی از عوامل اون مافیای غارتگران چپاولگران هاپولیکاران قدرت و ثروت ملی ملت ایران بوده تنها نبوده 100% شریکهای جرمی دارد شک نکنید باید تک تکشان را رسوا کند لو بدهد تا همه ثروتهای دزدی شده در خارج از کشور و در داخل کشور استرداد و به بیت المال مسلمین باز گردد و زمانی هم که تمامی ثروتها بازگشت حکم اعدامش لغو می شود ولی مجازات کیفری دزدیها طبق قانون اسلام ناب محمدی ص باید روی تک تکشان اجرا شود بلاخره جرم دزدی از بیت المال مسلمین را انجام داده اند و مدتها مملکت و ملت را به هزاران مشکلات انداخته اند و باید مجازات این خیانات به ملت و مملکت را تحمل کنند و بپذیرند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه آزاده اندیشانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۵۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
باید اونهایی هم که ( مافیای قدرت و ثروت ) این بابک زنجانی مجرم رو کردنش بابک زنجانی ترلیاردر میلیاردر دلاری غارتگر ثروتهای ملی ملت اونها هم به دادگاه احضار شوند و به پرونده هاشون رسیدگی و تحقیق و برسی و مجازات کیفری شوند این یارو بابک زنجانی مجرم خودش به تنهایی به این همه ثروت ملی دست نیافته 100% اینها یه بروباندی و دارو دسته ایی مافیایی قدرت و ثروت خیلی قوی و نفوذی در امورات اقتصادی ملی ملت در دولت آن زمان داشتنده اند که تونستند به این همه ثروت ملی ملت بیت المال مسلمین به راحتی دست اندازی و غارتگری کنند باید همه آمرین و عاملین و مافیای قدرت و ثروت دارو دسته هاشون رو بکشونیدشون به دادگاه حق و عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف اسلام ناب محمدی ص بعد حکم قطعی تک به تکشان را اعلام کنید این یارو بابک زنجانی یکی از عوامل اون مافیای غارتگران چپاولگران هاپولیکاران قدرت و ثروت ملی ملت ایران بوده تنها نبوده 100% شریکهای جرمی دارد شک نکنید باید تک تکشان را رسوا کند لو بدهد تا همه ثروتهای دزدی شده در خارج از کشور و در داخل کشور استرداد و به بیت المال مسلمین باز گردد و زمانی هم که تمامی ثروتها بازگشت حکم اعدامش لغو می شود مجازات کیفری دزدیها طبق قانون اسلام ناب محمدی ص باید روی تک تکشان اجرا شود بلاخره جرم دزدی از بیت المال مسلمین را انجام داده اند و مدتها مملکت و ملت را به هزاران مشکلات انداخته اند و باید مجازاتاین خیانات به ملت و مملکت را تحمل کنند و بپذیرند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه آزاده اندیشانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۱۲ ۲۶ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
باید اونهایی هم که ( مافیای قدرت و ثروت ) این بابک زنجانی مجرم رو کردنش بابک زنجانی ترلیاردر میلیاردر دلاری غارتگر ثروتهای ملی ملت اونها هم به دادگاه احضار شوند و به پرونده هاشون رسیدگی و تحقیق و برسی و مجازات کیفری شوند این یارو بابک زنجانی مجرم خودش به تنهایی به این همه ثروت ملی دست نیافته 100% اینها یه بروباندی و دارو دسته ایی مافیایی قدرت و ثروت خیلی قوی و نفوذی در امورات اقتصادی ملی ملت در دولت آن زمان داشتنده اند که تونستند به این همه ثروت ملی ملت بیت المال مسلمین به راحتی دست اندازی و غارتگری کنند باید همه آمرین و عاملین و مافیای قدرت و ثروت دارو دسته هاشون رو بکشونیدشون به دادگاه حق و عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف اسلام ناب محمدی ص بعد حکم قطعی تک به تکشان را اعلام کنید این یارو بابک زنجانی یکی از عوامل اون مافیای غارتگران چپاولگران هاپولیکاران قدرت و ثروت ملی ملت ایران بوده تنها نبوده 100% شریکهای جرمی دارد شک نکنید باید تک تکشان را رسوا کند لو بدهد تا همه ثروتهای دزدی شده در خارج از کشور و در داخل کشور استرداد و به بیت المال مسلمین باز گردد و زمانی هم که تمامی ثروتها بازگشت حکم اعدامش لغو می شود مجازات کیفری دزدیها طبق قانون اسلام ناب محمدی ص باید روی تک تکشان اجرا شود بلاخره جرم دزدی از بیت المال مسلمین را انجام داده اند و مدتها مملکت و ملت را به هزاران مشکلات انداخته اند و باید مجازات این خیانات به ملت و مملکت را تحمل کنند و بپذیرند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه آزاده اندیشانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۱۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
باید اونهایی هم که ( مافیای قدرت و ثروت ) این بابک زنجانی مجرم رو کردنش بابک زنجانی ترلیاردر میلیاردر دلاری غارتگر ثروتهای ملی ملت اونها هم به دادگاه احضار شوند و به پرونده هاشون رسیدگی و تحقیق و برسی و مجازات کیفری شوند این یارو بابک زنجانی مجرم خودش به تنهایی به این همه ثروت ملی دست نیافته 100% اینها یه بروباندی و دارو دسته ایی مافیایی قدرت و ثروت خیلی قوی و نفوذی در امورات اقتصادی ملی ملت در دولت آن زمان داشتنده اند که تونستند به این همه ثروت ملی ملت بیت المال مسلمین به راحتی دست اندازی و غارتگری کنند باید همه آمرین و عاملین و مافیای قدرت و ثروت دارو دسته هاشون رو بکشونیدشون به دادگاه حق و عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف اسلام ناب محمدی ص بعد حکم قطعی تک به تکشان را اعلام کنید این یارو بابک زنجانی یکی از عوامل اون مافیای غارتگران چپاولگران هاپولیکاران قدرت و ثروت ملی ملت ایران بوده تنها نبوده 100% شریکهای جرمی دارد شک نکنید باید تک تکشان را رسوا کند لو بدهد تا همه ثروتهای دزدی شده در خارج از کشور و در داخل کشور استرداد و به بیت المال مسلمین باز گردد و زمانی هم که تمامی ثروتها بازگشت حکم اعدامش لغو می شود ولی مجازات کیفری دزدیها طبق قانون اسلام ناب محمدی ص باید روی تک تکشان اجرا شود بلاخره جرم دزدی از بیت المال مسلمین را انجام داده اند و مدتها مملکت و ملت را به هزاران مشکلات انداخته اند و باید مجازات این خیانات به ملت و مملکت را تحمل کنند و بپذیرند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه آزاده اندیشانه عادلانه خداپسندانه .
آخرین اخبار