رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: یکی از معضلات کشور بحث حاشیه نشینی است که ما با ایجاد اشتغال مردم را تشویق می‌کنیم به روستا‌ها بازگردند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد مخبر  رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مراسم شکرانه ۱۰۰ روستای بدون بیکار گفت: یکی از کار خوب بنیاد برکت در بحث اشتغال زایی است. با تشخیص سلیقه، دغدغه و ظرفیت منطقه و افراد مستقر در مناطق محروم طرح هایی را برای اشتغال زایی طراحی می کنیم. در گذشته هم طرح هایی مانند طرح برکت دریا و بازگشت به روستا انجام شده است.

او درباره طرح بازگشت به روستا گفت: ما تا امروز ۴ هزار تقاضا برای اشتغال داشتیم، ۵۰۰ طرح با ۶۵ میلیارد تومان را در نظر گرفتیم و ۱۵۰۰ نفر اشتغال زایی صورت گرفته است.

مخبر توضیح داد: یکی از معضلات کشور بحث حاشیه نشینی است که ما با ایجاد اشتغال و امتیازات ویژه مردم را تشویق می کنیم به روستاها بازگردند. ما آمادگی کامل داریم و سرمایه گذاری خوبی در این زمینه کرده ایم و این کار ادامه دار است. ما در چند روستا مانند ایلام و سیستان بلوچستان به صورت جدی تر بحث اشتغال زایی را دنبال می کنیم و بیشترین اشتغال را در سیستان بلوچستان ایجاد کردیم.

او درباره اهداف ستاد اجرایی فرمان امام گفت:امسال ۵ هزار طرح اشتغال در نظر گرفتیم که اگر استقبال‌خوبی شکل بگیرد، آمادگی داریم ظرفیت ها را افزایش بدهیم.

او‌ ادامه داد: تا الان در ۱۰۰ روستا این طرح ها اجرایی شده است و ۵ هزار طرح با میزان ۵۰۰ میلیارد تومان و ایجاد ۱۵ هزار شغل انجام شده است. اهداف ما ایجاد چنین طرح هایی در هزار روستا است. چنین طرح هایی از گذشته به صورت متفرقه انجام شده اما الان به صورت‌ متمرکز ادامه پیدا می‌کند. امسال هم ۵۰ هزار طرح با ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری را اجرایی می کنیم و بیش از ۱۵۰ هزار شغل ایجاد می شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار