سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: ساز و کار جمع آوری به موقع پسماندهای شهری به جد در دستور کار شهرداری ها قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،پیش تر بر اساس گزارش شهروند خبرنگارمان مبنی بر رها شدن زباله ها در مراکز دپوی موقت پسماند، مصاحبه با یکی از مسئولان شهرداری کرج را در این باره منتشر و سعی کردیم صدای انتقاد شهروندانی که گرفتار بوی نامطبوع و آلودگی های زیست محیطی مراکز دپو هستند را به گوش مسئولان برسانیم.


بیشتر بخوانید


ابوالفضل فانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز در سی و نهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان با اشاره به ابراز گله مندی برخی از شهروندان در خصوص عدم جمع آوری به موقع پسماندهای شهری در مراکز دپوی موقت و سوزاندن آن ها توسط عوامل ناشناس، گفت: کلیه شهرداری ها ملزم به جمع آوری و انتقال بموقع پسماندها به مرکز دفن زباله حلقه دره و جلوگیری از هرگونه سوزاندن زباله و ضایعات در مراکز دپوی موقت هستند.

او با بیان این مطلب خواستار تسریع در راه اندازی سایت امحای پسماندهای صنعتی و ویژه و اجرای برنامه های مدیریت پسماند و ساماندهی مراکز دفع نخاله های ساختمانی در کارگروه مدیریت پسماند استان شد و افزود: مدیریت پسماند به عنوان یکی از چالش‌های مهم استان است و ضروری است مدیران اجرایی بر حسب وظایف قانونی، با ارائه برنامه و زمانبندی اجرای آن، اقدامات لازم را برای بهبود و اصلاح روش های مدیریت پسماند، به ویژه پسماندهای صنعتی به عمل آورند.

فانی با اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی و آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی از سوی برخی زارعان، گفت: جهاد کشاورزی باید ضمن اطلاع رسانی و هشدارهای لازم، آموزش های تخصصی را به کشاورزان به برای پیشگیری از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی ارائه کند.

حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در ابن جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص اقدامات شهرداری های استان برای معرفی مکان های پیشنهادی برای دفع پسماندهای عمرانی استان و اقدامات انجام شده، گفت: براساس قانون مدیریت پسماند، قانون شهرداری ها و همچنین مصوبات کارگروه پسماند، کلیه شهرداری ها موظف به تعیین محل‌های مناسب دفع نخاله های ساختمانی و عمرانی بودند که خوشبختانه این مهم در اکثر شهرداری های استان تحقق پیدا کرد .

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.