معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به شکل آرام و خفیف در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:موج پنجم کرونا در استان‌های جنوبی کشور آغاز شده و موارد جدید کرونا و شهر‌های قرمز در این منطقه نسبتا زیاد است.

او با اشاره به این‌که موارد بستری بیماری کرونا در آذربایجان شرقی نیز به آرامی در حال افزایش است، افزود: موارد جدید و فوتی‌های کرونا در استان آذربایجان شرقی افزایش قابل توجهی ندارند زیرا وضعیت افزایشی بیماری با دو تا سه هفته فاصله، بر آمار فوتی‌ها تاثیر می‌گذارد.

او ادامه داد: شهرستان عجب شیر که طی روز‌های گذشته به رنگ قرمز درآمده بود، اکنون به وضعیت نارنجی بازگشته و در مقابل، از روز چهارشنبه نیز وضعیت کرونایی شهرستان میانه به رنگ قرمز تغییر کرده است.

درستی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون نیز گفت: اکثریت جمعیت بالای ۶۵ ساله استان  آذربایجان شرقی واکسن کرونا دریافت کردند و برای باقی افراد نیز طی روز‌های آتی واکسن تزریق خواهد شد.

او افزود: از فردا واکسیناسیون افراد ۶۰ تا ۶۵ ساله نیز در استان آغاز خواهد شد که از مردم خواهشمندیم پس از دعوت ماموران بهداشت با کارت ملی جهت دریافت واکسن مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.