معاون شهردار ملایر گفت: تا کنون ۳۰ میلیارد تومان برای مجموعه تفریحی و گردشگری جهان کوچک ملایر هزینه شده است و بخشی از آن امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مجید فرجی,معاون امور زیربنایی و شهرسازی شهرداری ملایر گفت: در سال‌های گذشته ۳۰ میلیارد تومان برای محوطه‌سازی، پیاده‌روسازی، ساخت و نصب المان‌های مجموعه تفریحی و گردشگری «مینی‌وُرلد» یا جهان کوچک ملایر هزینه شده است که بخشی از این مجموعه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او اظهار داشت: مجموعه مینی‌ورلد طرح بزرگ گردشگری در شهر ملایر از سوی شهرداری با وسعت ۴۰ هکتار در دست اجرا است و نصب ۱۳۸ اثر شاخص و مهم تاریخی ایران و جهان در این مجموعه پیش بینی شده است.

افزود: در حال حاضر المان تاج‌محل با ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار، دیوار چین با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان، برج ایفل با ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار در سال‌های گذشته، نیم‌تنه‌های شیلی با هزینه ۶۰ میلیون تومان و اهرام ثلاثه مصر با هزینه ۳۵۰ میلیون تومان از جمله طرح های در دست ساخت در این مجموعه است که پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد دارند.

فرجی ادامه داد: همچنین طرح کاخ خورشید با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست اجرا است که سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 او با بیان اینکه گنبدقابوس با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان، دروازه قرآن شیراز با ۴۵۰ میلیون تومان و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در دست اجرا است، گفت: علاوه بر این باغ دولت آباد یزد با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، قلعه فلک‌الافلاک با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان، آرامگاه بوعلی سینا با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان، آبشار مینی‌ورلد با ۳۰۰ میلیون تومان، باغ مشاهیر با ۷۰۰ میلیون تومان، آمفی‌تئاتر با ۳۰۰ میلیون تومان و پیشرفت فیزیکی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد در دست اجرا است.

معاون امور زیربنایی و شهرسازی شهرداری ملایر یادآور شد: با توجه به نیاز این شهر به فرهنگسرا و مجموعه‌های فرهنگی، طراحی یک فرهنگسرا را به مشاور داده‌ایم که یکی از مطالبات شهروندان ملایری است و در ضلع شرقی مجموعه مینی‌ورلد احداث خواهد شد.

فرجی ساخت مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر را از دیگر اولویت‌های گردشگری شهرداری ملایر عنوان و بیان کرد: برای اجرای آبشار بام ملایر اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد و هشت واحد مُتل بام با ۹۰۰ میلیون تومان هم اکنون در دست اجرا است و محوطه‌سازی آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او ادامه داد: برای ساخت رستوران سنتی بام ملایر با ۳۰۰ مترمربع زیربنا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای ساخت رستوران جزیره نیز که هم اکنون در دست اجرا است، سه میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

معاون امور زیربنایی و شهرسازی شهرداری ملایر درباره دیگر طرح های عمرانی شهرداری ملایر اظهار داشت: ساختمان سابق تاکسیرانی در چهار طبقه در دست ساخت است که پنج میلیارد تومان برای آن هزینه شده و یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرجی همچنین به ساخت  ساختمان حوزه خدمات شهری برای مواقع بحران با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، ساخت ۲ سوله بزرگ برای ماشین‌آلات سنگین شهرداری به متراژ ۲ هزار مترمربع، پروژه فرهنگی و تجاری میدان استاندارد با هزینه‌کرد پنج میلیارد تومان اعتبار و پروژه تجاری بهارستان با ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع مساحت به صورت نمایشگاهی مبل و منبت اشاره کرد.

او  با بیان اینکه ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی در ضلع شمال شرقی شهر ملایر در جوار ساختمان تجاری میدان بهارستان ساخته خواهد شد، افزود: به منظور توسعه فضای سبز و پارک‌های محلی نیز پارک شقایق با ۱.۷ هکتار در شهرک ولیعصر(عج) در دست اجرا است که ۳.۵ میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه خواهد شد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.