مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به تشریح مشکلات و وضعیت تامین آب شرب کرمانشاه پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از مشکلات رفع شده، گفت: یک ماه پیش مشکلات بسیاری داشتیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به تشریح مشکلات و وضعیت تامین آب شرب کرمانشاه پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از مشکلات رفع شده، گفت : یک ماه پیش مشکلات بسیاری داشتیم و در برخی محلات مانند کسری و فردوسی عملا چند روز قطعی آب داشتیم و با تانکر آبرسانی به این مناطق صورت می‌گرفت، اما در حال بجز یک محله مشکلات در سطح مابقی محلات به حداقل رسیده است.

او گفت : در این یک محله تامین آب ۲۴ ساعت فعلا مقدور نیست و تقسیم بندی میان کوچه‌های مختلف آن صورت گرفته که این میان برخی شیر فلکه را دستکاری کرده و مشکلاتی ایجاد می‌کنند که باید فرماندار و سایر مسئولان ورود کنند.

کاکاوند با عجیب خواندن خشکسالی امسال افزود: در حال حاضر دبی سراب قنبر از ۳۰۰ لیتر بر ثانیه به ۷۰ لیتر رسیده و دو حلقه چاه شهر کامل خشک شده و ظرفیت مابقی هم کاهش چشمگیر یافته است.

این مسئول افزود: با وجود این خشکسالی این میان برخی خرابکاری‌ها را هم داریم و هفته‌ای دو بار خط انتقال آب در برخی نقاط تعمدا شکسته می‌شود. مشخص هست این افراد چه کسانی هستند و باید با آن‌ها برخورد شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: از طرفی در این شرایط و با این مشکلات کم آبی، مصرف آب نه تنها کم نشده بلکه نسبت به پارساله ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است و مردم هنوز نسبت به خطر خشکسالی کاملا حساس نشده اند.

کاکاوند گفت: از طرف دیگر در این شرایط یک ریال اعتبار به ما تخصیص پیدا نکرده تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام داده و تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنیم.

درخصوص مشکلات کم آبی کرمانشاه بزرگنمایی شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به بزرگنمایی صورت گرفته در خصوص مشکلات کم آبی در شهر گفت: مشکلات هست و آن را انکار نمی‌کنیم، اما در برخی موارد بزرگنمایی شده است و در هفته‌های اخیر مشکلات کم آبی ۲۵ تا ۳۰ محله تک تک بررسی و رفع شده است و مشکلات در این زمینه به حداقل رسیده است.

کاکاوند با بیان اینکه برای تامین مناسب آب شرب شهر حدود ۱۰۵۰ لیتر آب بر ثانیه کمبود داریم گف: طی هفته اخیر حدود ۲۰۰ لیتر تامین شده و اکنون نیازمند تامین حدود ۸۰۰ لیتر آب بر ثانیه هستیم و با مصوبات جلسه امروز به نظر می‌رسد بتوانیم در هفته آینده ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب از محل چاه‌های دستگاه‌های مختلف استان تامین کنیم

حدود ۱۴۵ روستای استان به صورت سیار آبرسانی می‌شود

علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۴۵ روستای استان به صورت سیار آبرسانی می‌شود، گفت : از این تعداد ۵۴ روستا مربوط به کرمانشاه و ۳۶ روستا در شهرستان ثلاث باباجانی است.

او گفت : در مرداد ماه که شدت گرما بیشتر می‌شود، تعداد روستا‌های نیازمند آبرسانی سیار در استان به ۲۶۰ مورد برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه سرانه آبی که در آبرسانی سیار برای روستا‌ها در نظر گرفته می‌شود را ۱۵۰ لیتر در شبانه روز برای هر خانوار اعلام کرد و ادامه داد: آبرسانی برای اکثر روستا‌ها به صورت روزانه است.

 کاکاوند گفت: فقط روستا‌های کم جمعیت و صعب‌العبور که دارای مخزن ذخیره هستند، به صورت هفتگی آبرسانی می‌شوند.

او با بیان اینکه خود شرکت آب و فاضلاب تنها یک تانکر برای آبرسانی به روستا‌ها در اختیار دارد، افزود: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سایر دستگاه‌ها این تعداد را به ۲۰ تانکر رسانده ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از نیاز استان به ۱۰ تانکر دیگر برای آبرسانی سیار به روستا‌ها خبر داد و ادامه داد: باید از ظرفیت سپاه، ارتش، هلال احمر و ... نیز استفاده کنیم.

او در خصوص آبرسانی به روستا‌های بخش فیروزآباد گفت: با توجه به محرومیت این بخش، امسال پروژه‌های مناسبی برای آبرسانی در نظر گرفته شده که در یک مورد با مشارکت بنیاد علوی بیش از هفت و نیم میلیارد تومان در حوزه آب روستایی دیده شده و با اجرای آن بخشی از مشکل آب روستا‌های این بخش مرتفع خواهد شد.

او افزود: البته اکثر روستا‌های این بخش تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند و همکاری مناسبی در راستای کنتورگذاری و توزیع عادلانه آب ندارند.

کاکاوند اشاره‌ای هم به قیمت آب بخش روستایی داشت و گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره، قیمت هر مترمکعب آب برای بخش روستایی ۸۲۵۰ تومان تعیین شده، در حالیکه قیمت تمام شده آن برای هر مترمکعب ۶۰ هزار تومان است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قبادبیگلری
۱۳:۴۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام و درود .جناب آقای کاکاوند مدیرمحترم آبفای استان لطفا مشکلات محلات شهرستان کرمانشاه را هم بررسی کنید آب محله پمپ گازوییل کوی شهید سیاوش چقا قاسمی از ساعت 2 بعدازظهر به بعد دچار افت فشار و سپس کلا قطع میگردد .رسیدگی کنید تشکر