معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت:بیمارستان ۴۶ تختخواب سل زابل پس از سفر و دستور وزیر بهداشت برای پذیرش بیماران کرونایی در حال تجهیز شدن است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد ایمان آبیلی نژاد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل در حاشیه بازدید از بیمارستان ۴۶ تختخواب سل زابل  گفت: ساخت بیمارستان سل توسط مجمع خیرین سلامت بدلیل اینکه منطقه سیستان بیشترین آمار ابتلا به سل در کشور را دارد آغاز شده و هم‌اینک با افزایش تعداد مبتلایان این بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونا اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کمبودی در بخش دارو، اکسیژن و تخت بیمارستانی در منطقه سیستان وجود ندارد تصریح کرد: دغدغه تمام کادر درمان و مدیران منطقه برطرف کردن مشکلات برای پذیرش بیماران کرونایی است که با راه اندازی بیمارستان سل این نگرانی برطرف می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل اظهارداشت: هم‌اینک ۶ دستگاه اکسیژن ساز در مدار تولید اکسیژن قرار دارد و ۲ دستگاه اکسیژن ساز دیگر بزودی راه‌اندازی می‌شود.

وی از افزایش توان برق مجتمع بیمارستانی زابل از ۲ مگاوات به ۶ مگاوات خبر داد و گفت: از ۲ سال گذشته با پیگیری رییس دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار زابل، استاندار سیستان وبلوچستان و نمایندگان مردم سیستان در مجلس و رییس کمیسیون بهداشت مجلس توان برق افزایش پیدا کرده است.

آبیلی نژاد افزود: با این توان انرژی هیچ کمبود برق در بیمارستان‌های امیرالمومنین، تنفسی، سینا، سوختگی، غربالگری، بلوک زایمانی، سل و سایت جدید دانشگاه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: پس از افزایش بیماران بستری در بیمارستان تنفسی ۶۴ تختخوابی زابل این بیمارستان به ۸۵ تخت افزایش پیدا کرد و بیمارستان سوختگی ۴۶ تختخوابه ظرفیت دارد که طبق آخرین آمار هم‌اینک ۱۴۸ نفر بستری‌اند که ۲۴ بیمار بدحال هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: از ابتدای پیک اخیر میانگین روزانه ۴ تا ۱۰ نفر بدلیل ابتلا به کرونا در شهرهای شمالی سیستان وبلوچستان فوت کرده اند.

وی تصریح کرد: از اول تیرماه آمار ابتلا به کرونا در منطقه سیستان رو به افزایش است که امیدواریم با واکسیناسیون به موقع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این پیک به سلامتی عبور کنیم.

آبیلی نژاد اظهارداشت: کمبود نیروی فوق تخصص ریه و آی سی یو در زابل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست شده و قول تامین نیرو از سوی وزیر و معاون وزیر به ما داده شده است.

وی افزود: هم‌اینک متخصصین داخلی، بیهوشی و عفونی بیماران کرونایی را در منطقه سیستان را ویزیت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: بدلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در منطقه برخی از پرستاران سه شیف کار می‌کنند و فشار کاری زیادی را تحمل و دچار فرسایش روحی و جسمی می‌شوند.

مدیر اداره منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز گفت: با افزایش توان برق بیمارستان امیرالمومنین زابل از ۲ مگاوات به ۶ مگاوات پنج پروژه ایجاد شده فاز دوم بیمارستان تنفسی، بیمارستان سوختگی امام حسین(ع)، بیمارستان سل امام رضا(ع)، ال دی آر و غربالگری، طرح توسعه اورژانس و تصفیه فاضلاب بیمارستان امیرالمومنین به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینعلی محمدی افزود: هم‌اینک ۶ دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری در حال فعالیت است و ۲ عدد دیگر در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهارداشت: بدلیل اینکه خط مستقل برق بیمارستان زابل از نیروگاه برق بوده تاکنون قطعی برق وجود نداشته و در صورت حوادث غیر مترقبه کمتر از ۱۰ ثانیه برق از طریق ژنراتور مجدد وارد مدار می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار