ابول نژادیان گفت: علی رغم موجودی واکسن در شهرستان ها، اما میزان مراجعه مردم در حد مطلوبی نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جمع خبرنگاران گفت: با وجود موجودی واکسن در شهرستان ها، اما میزان مراجعه مردم در حد مطلوبی نیست لذا از فرمانداران انتظار داریم در بخش اطلاع رسانی به ما کمک کنند تا واکسیناسیون گروه‌های هدف با سرعت بیشتری انجام شود.

او با بیان اینکه افراد بالای ۶۰ سال باید ابتدا در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از فراخوان، برای دریافت واکسن مراجعه کنند افزود: مجوز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال نیز برای خوزستان صادر شده، اما هنوز سامانه برای این افراد باز نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: تاکنون ۷۲ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال، ۸۰ درصد سالمندان ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۳ درصد سالمندان ۷۰ تا ۷۴ سال، ۶۰ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال و ۱۲ هزار نفر افراد بالای ۶۰ سال استان را واکسینه کرده‌ایم اظهار داشت: تاکنون ۵ هزار نفر از عوامل اجرایی انتخابات که نامشان به ما معرفی شده بود را واکسینه کردیم و حدود ۵ هزار دز دیگر باقی مانده است که انتظار داریم فرمانداری‌ها هر چه سریع‌تر اسامی این افراد را در اختیارمان قرار دهند.

ابول نژادیان بیان کرد: واکسیناسیون با سرعت خوبی در حال انجام است به گونه‌ای که روز گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در استان واکسینه شدند اگرچه تلاش ما واکسیناسیون ۵۰ هزار نفر در روز است.

این مقام مسئول با بیان اینکه روز گذشته ۱۰۰ بیمار بستری و یک هزار و ۱۰۰ بیمار سرپایی در استان داشتیم ادامه داد: با توجه به در پیش بودن عید غدیر و قربان باید از ظرفیت دستگاه ها، نهادها، مساجد و ... در کنترل بیماری استفاده کرد تا وارد موج جدید بیماری نشویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر تنها راه ممکن برای رهایی از بیماری، انجام واکسیناسیون است و امیدواریم مردم به موقع نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار