وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد ایالات متحده همچنان برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای با ایران تلاش خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره بازگشت به برجام مدعی شد: همچنان برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: اگر توانستیم به توافق هسته‌ای بازگردیم با اتکا به آن با دیگر نگرانی‌ها برخورد خواهیم کرد.

همزمان وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی درباره برنامه هسته‌ای ایران نوشت که طی سال گذشته ایران در توانایی خود برای انباشت اورانیوم پیشرفت قابل توجهی داشته است و این امر تلاش دولت بایدن را برای احیای توافق ۲۰۱۵ پیچیده‌تر و با چالش‌های فراوانی روبه‌رو کرده است.

پیش از این نیز واشنگتن تایمز نوشت سران رژیم صهیونیستی در جریان سفر اخیر نمایندگانی از دو حزب کنگره آمریکا به قدس اشغالی، آن‌ها را برای مخالفت با بازگشت به برجام، تحت فشار قرار داده است تا از تلاش جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای این منظور حمایت نکنند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در ماه آوریل، ۲۷ سناتور حزب دموکرات سنا از تلاش‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای بازگشت دوباره به توافق هسته‌ای ایران در مذاکرات غیرمستقیم حمایت کردند.

اما «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) در ششمین سالگرد حصول برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) بر احیا و بازگرداندن این توافق (برجام) به مسیر اصلی خود تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
آمریکا: برای بازگشت متقابل به برجام تلاش می‌کنیم.
تلاش کن عزیزم تلاش کن برات خوبه . حداقل از بیکاری بهتره احمق!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Germany
امریکا از هول حلیم افتاد تو دیگ.
۱۲:۳۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
امریکا از هول حلیم افتاد تو دیگ.
می خواست با فشار بیشتر امتیازات بیشتری بگیرد مثلا
«موشک‌های بالستیک و مداخله‌های منطقه‌ای»
ولی حالا باید التماس کند که همان برجام 2015 را ایران قبول کند.
دیگر دولت بیسواد مثل دولت فعلی در ایران نخواهد امد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
میگه متقابل یعنی شما بتن هاتونو بریزید ما هم یه امضا میزنیم که تحریما معلق شده از اینورم تهدید میکنیم که تاجر ها و سرمایه گذار ها ، تو ایران سرمایه گذاری نکنید چون سرمایه گذاری در ایران امن نیست و ممکنه به زودی تحریما برگرده و... البته من ک فکر نکنم امریکا قصد برگشتن به برجامو داشته باشه ، فقط میخواد وقت بخره تا از ی طرف چهره بین المللیشو طوری نشون بده ک در حال مذاکراس و از یه طرفم تحریما ادامه پیدا کنن مثل اتفاقی ک الان رخ میده تا شاید در این یکی دو سال تو کشور شورش هایی و نظاهراتی ایجاد شه و اینام روحیشون بیشتر بشه که بله تحریما اثر کرده و تحریمارو سختترم کنیم.اگر تو این یکی دو ماهه تحریما ادامه پیدا کنه ایران باید از جرقه کشور های منع گسترش سلاح های هسته ای هم خارج بشه هرچند به سمت ساخت این سلاح ها نره اگه ایران قدم های استوارتری برنداره اینا کاری برای رفع تحریما نمی کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
تلاش زیادی لازم نیست فقط انسان باشید تحریم ها را بردارید مشکل یه ساعته قابل حل است البته توبه گرگ مرگ است را فراموش نخواهیم کرد .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۱۰ ۲۶ تير ۱۴۰۰
متقابل و غیر متقابل ندارد تمام تحریمها باید یکجا لغو شود و ما راستی آزمایی یکساله کنیم شما در مقابل انجام کار ما در برجام حتی زمان اوباما هم بجز حرف و تحریم جدید چیزی بما نداید هر چه هم که دولت تو این چند روز آخر خرابکاری قیمتی و اقتصادی کند و قیمت ها را تصاعدی بالا ببرد سودی به شما نمی رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۶ تير ۱۴۰۰
امریکا باد اول ارباب خودش اسرائیل را راضی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۶ تير ۱۴۰۰
از تحریماتون پیداست
آخرین اخبار