رئیس کمیته واکنش سریع کرونای کشور گفت: پوشش کامل واکسیناسیون از فردا در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور انجام می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید سوری رئیس کمیته واکنش سریع کرونای کشور در اخبار ۲۱ با اشاره به رنگ بندی مناطق کشور اظهار کرد: روند شروع اپیدمی پیک چهارم در خوزستان شروع شده و بلافاصله تیم واکنش سریع وزارت بهداشت به منطقه اعزام شده و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی استان خوزستان سرعت انتشار ویروس کرونا به سایر مناطق کشور کاهش پیدا کرده و گفتنی است که ویروس غالب در این مناطق از واریانت انگلیسی است و این ویروس هرچه قدر به سمت دیگر مناطق برود آلودگی هم به این ویروس اضافه خواهد شد.

او ادامه داد: با اضافه شدن آلودگی ویروس در استان های هرمزگان، بوشهر و فارس به این نتیجه دست یافتیم که هرچه قدر آلودگی از شرق به سمت جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان برود، واریانت با آن مکان ها سازش پیدا خواهد کرد.

سوری گفت: رنگ بندی مناطق بر اساس تخت های بیمارستان و‌نیز تخت های اشغال شده است. به صورتی که اگر یک مورد بیماری کم یا زیاد شود در شهر های کوچک باعث تغییر رنگ خواهد شد.

او گفت: با توجه به توزیع انبوه واکسن و تست های تشخیصی به سرعت توانسته ایم روند بیماری را کاهش بدهیم.‌ درحال حاضر واکسیناسیون را به گروه سنی ۵۰ سال رسانده ایم و به زودی گروه های پرخطر زیر ۵۰ سال را واکسن می زنیم. از فردا پوشش کامل واکسیناسیون در مناطق جنوب و جنوب شرقی به خصوص سیستان و بلوچستان  ظرف مدت  ده روز تا دو هفته را انجام خواهیم داد.

سوری گفت: برای موثر تر شدن‌مقابله با بیماری کرونا ما نیازمند همکاری و همیاری بیشتر مردم هستیم تا از این پیک بیماری، عبور کنیم. همچنین گفتنی است که رنگ، شاخص تعیین بیماری نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار