صاحب گلی گفت: شناسایی ۸۹۸ مورد ابتلای جدید به کرونا و ۲۰مورد فوتی از ابتدای تیر امسال در این شهرستان تاکنون نشان‌دهنده قدرت بالا و فاجعه بار سرایت این ویروس جدید از نوع دلتا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،صاحب گل صالحی فرماندارخاش گفت: پیک پنجم کرونای جهش‌یافته جدید از جنوب و جنوب شرق کشور آغاز و با افزایش آمار مبتلا، بستری و فوتی تا کنون ۱۶۹ شهرستان کشور را به رنگ قرمز درآورده است.

وی با تشکر از همراهی مردم، اصناف و بازاریان به خاطر همراهی با مصوبات ستاد کرونا افزود: اجرای محدودیت‌ها اگر چه مشکلاتی برای اقشار اصناف و مردم به همراه دارد، اما تا ایمن‌سازی جامعه و انجام واکسیناسیون به منظور حفاظت از جان مردم باید همکاری‌ها تداوم یابد چرا که همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از ادامه بحران کرونا در شهرستان خاش خواهد بود.

فرماندار خاش ادامه داد: امروز در شرایط خاص کرونایی و شاهد ابتلای عزیزان و فوت آن‌ها هستیم برای مقابله با کرونا سه راهکار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اعمال محدودیت‌های کرونایی و احترام به آن‌ها و انجام واکسیناسیون راهگشاست.

وی بیان کرد: در استمرار مصوبه قبلی ستاد کرونای خاش براساس رنگبندی فقط مشاغل گروه یک (سوپرمارکت، عرضه مواد غذایی، میوه و تره‌بار، خبازی و تعمیرگاه) از ساعت ۷ تا ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط فروشندگان و مشتریان و الزامات سلامت محیط و کار مجاز به فعالیت بوده و فعالیت سایر مشاغل گروه ٢ وسه و چهار ممنوع است.

صالحی اظهارداشت: تردد در مبادی ورودی و خروجی از دیگر نقاط به خاش ممنوع بوده و استمرار و تشدید گشت‌های مشترک با همکاری فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، انتظامی، اصناف، صنعت، معدن و تجارت در ۲ شیفت و برخورد جدی با متخلفان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تهدید سلامت عمومی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه تا اطلاع بعدی فرانشیزی از مبتلایان کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) دریافت نخواهد شد ادامه داد: مدیریت فروشندگان دوره گرد و معابر و نیز انسداد مسیر‌های منتهی به مرکز شهر با همکاری راهور، شهرداری، نیروی انتظامی با همکاری امکانات فرماندهی ارتش شهرستان بوده و حضور کارکنان در دستگاه‌های دولتی به غیر ادارات خدمات رسان (حوزه بهداشت و درمان، برق و آب) با یک سوم نیرو‌ها انجام پذیرد.

فرماندار خاش افزود: نماز جمعه و جماعت شهرستان تعطیل است و برگزاری نماز عید قربان نیز با توجه به شرایط در روز‌های آتی تصمیم‌گیری خواهد شد و هرگونه تجمع و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطرناک و باعث انتشار بیماری کرونا است بنابراین از همه همشهریان می‌خواهیم مراسمات منجر به تجمع حتی عروسی را به ستاد کرونای شهرستان اطلاع‌رسانی کنند تا برخورد جدی انجام شود.
وی با بیان اینکه بخشداران و دهیاران برای اجرای دستورالعمل‌ها در حوزه‌های کاری خود نظارت بیشتری داشته باشند تاکید کرد: با توجه به تجربیات موفق واکسیناسیون در کاهش موارد ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن همشهریان عزیز نسبت به تزریق واکسن در رده سنی بالای ۵۰سال اقدام کنند.

صالحی با بیان اینکه اعضای ستاد مقابله با کرونا به صورت ویژه و تمام وقت از نقاط مختلف بازرسی و نتایج را به صورت روزانه به ستاد شهرستان ارائه کنند خاطرنشان کرد: از همراهی مردم شریف و کسبه و اصناف محترم، ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌هایی که در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر قوانین شرایط قرمز کرونایی در کاهش شیوع بیماری و موج شکنی بحران کرونای پیش آمده همکاری می‌کنند قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.