موسوی گفت: از آن جایی که دولت آینده باید لایحه رتبه بندی معلمان را پس از تبدیل شدن به قانون اجرا کند، ضروری است دیدگاه دولت آینده نیز درباره آن دریافت و بررسی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه لایحه رتبه بندی معلمان در حال بررسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات پارلمان است، گفت: از آن جایی که دولت آینده باید این لایحه را پس از تبدیل شدن به قانون اجرا کند، ضروری است دیدگاه دولت آینده نیز درباره آن دریافت و بررسی شود تا ان شاء الله مشکلی در اجرایش به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: مجلس نسبت به مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش و نیز مسائل معیشتی معلمان اشراف کامل دارد و آسیب‌های مختلف این حوزه را کمیته‌های تخصصی شمارش کرده اند؛ از همین رو پارلمان در لایحه دولت به نفع معلمان تغییرات جدی ایجاد کرده است تا ان شاء الله مسائل معلمان به صورت اصولی حل شود.

موسوی با اشاره به بررسی پیشنهاد‌های بسیاری که درباره این لایحه از سوی نمایندگان مطرح شده است، اظهار کرد: با طی مراحل قانونی بررسی این لایحه، صحن علنی مجلس به آن رسیدگی می‌کند تا تصویب شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با ابراز تأسف از شایعات مطرح شده درباره این لایحه در فضای مجازی و رد آن‌ها گفت: تأکید رئیس مجلس بر ساماندهی و ثبات اقتصادی، استقلال کشور و رفع مشکل آسیب‌های اجتماعی در گرو رشد آموزش و پرورش و توسعه آموزشی است و در همین راستا حفظ منزلت، جایگاه و شأن معلم در همه ابعاد اهمیت دارد. دولت هم باید اولویت اصلی خود را بحث آموزش و پرورش قرار دهد.

موسوی با تقبیح هرگونه سیاسی کاری درباره این لایحه، تاکید کرد: از جمله اقدامات مهم مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰، اختصاص اعتبار برای لایحه رتبه بندی معلمان بود که نشان دهنده توجه و اهتمام جدی نسبت به حل این مشکل است.

وی تصریح کرد: البته دولت باید به این سوال و ابهام مهم پاسخ دهد که چرا در ۸ سال گذشته برای رتبه بندی معلمان فکری نکرده و اکنون در ماه‌ها و هفته‌های پایانی، حجم اظهارنظرها، وعده و وعید‌های مقاماتش نسبت به معلمان افزایش یافته است. به علاوه در تمام این سال‌ها شعار داده اند و ۲۰ روز پایانی دولت دوازدهم، این اظهارنظر‌ها بسیار جای تعجب دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۶ تير ۱۴۰۰
همه اتون مثل هم اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
این هم از مجلس انقلابی ما .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اصلا تنها مشکل مملکت ما معیشت فرهنگیان است و بس .
فرهنگیانی که حقوقشان توسط دولت در این سالیان چندین برابر شده .
واقعا چه خبره در کشور ما ؟؟؟
با این افزایش حقوقها برای فرهنگیان ، تمام کارمندان ادارات دیگر نیز متوقع شده اند .
واقعا این عدالته ؟ آیا باید درآمد کشور رو فقط برای حقوق کارمندان و علی الخصوص فرهنگیان اختصاص داد ؟
اینها همه حق الناس است و تمام مسئولینی که دست اندر کار هستند باید در روز موعود پاسخگو باشند .
آخرین اخبار