کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بارش پراکنده باران شمال استان همدان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،روح‌الله زاهدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با توجه به واقع و فعال شدن سامانه بارشی در مناطق شمالی کشور شاهد بارش‌های پراکنده و رگبار ضعیف در مناطق شمالی استان از عصر امروز خواهیم بود.

او افزود: نتیجه افزایش رطوبت هوا، ابرناکی و کاهش نسبی هوا در استان همدان است و بارش پراکنده در مناطق شمالی را شاهد بوده که این روند فردا با شدت کمتری رخ می‌دهد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اضافه کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۴۸ ساعت آینده و از روز یکشنبه به بعد صاف تا قسمتی آفتابی و با افزایش نسبی هوا در طول روز همراه می‌شود.

زاهدی اظهار داشت: سرعت باد در این استان به طور معمول بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد همچنین غبار رقیقی که هم اینک در آسمان استان شاهدیم به تدریج کاهش یافته و کیفیت هوا بهتر می‌شود.

او گفت: اسدآباد با ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه با ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۳۵ و ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.