مرکز حافظ شناسی و کرسی پژوهشی حافظ سیصد و سی و نهمین نشست حافظانه را با موضوع بررسی و نقد کتاب «فرهنگ مردم شیراز در دوره‌ی سعدی و حافظ» برگزار می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی مرکز حافظ شناسی اعلام کرد: این مرکز سیصد و سی و نهمین نشست حافظانه را با موضوع بررسی و نقد کتاب «فرهنگ مردم شیراز در دوره‌ی سعدی و حافظ» در روز یکشنبه، ۲۷ تیرماه در بستر فضای مجازی برگزار می‌کند.

در این نشست که با حضور مؤلفان اثر ترتیب یافته است، محمدرضا صرفی، استاد دانشگاه کرمان که نامی شناخته شده در حوزه پژوهش‌های فرهنگ عامه دارد و فهیمه حیدری، پژوهشگر، کتاب یادشده را بررسی و نقد خواهند کرد.

این کتاب که گوشه‌ای از فرهنگ مردم شیراز در قرن هفتم و هشتم را باز می‌نماید، به همت فرزانه معینی، مدینه کرمی، انسیه هاشمی قلاتی و ابراهیم اکبری تألیف شده است.

بنا بر این گزارش، کتاب «فرهنگ مردم شیراز در دوره سعدی و حافظ» یکی از کتاب‌های مجموعه یازده جلدی «دو سده سخنوری» است که در سال ۹۸ به سرویراستاری دکتر کاووس حسن‌لی منتشر شده است. این کتاب برگزیده بیست و پنجمین جایزه کتاب سال اصفهان در بخش فرهنگ عامه است که به همت نشر خاموش انتشار یافته است.

یادآور می‌شود سلسله نشست‌های علمی مجازی مرکز حافظ‌شناسی - کرسی پژوهشی حافظ، با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مدیریت فرهنگی و مرکز پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک‌های @hafezstudiescenter و https://www.aparat.com/farhangi.shirazu/live در این نشست مجازی شرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار