بنابر اعلام منابع خبری سیل در غرب اروپا تاکنون خسارات جانی و مالی زیادی به مناطق وسیعی وارد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز امروز (جمعه) اعلام کرد سیل در غرب اروپا تاکنون جان بیش از ۱۱۰ نفر را گرفته و باعث گم شدن بیش از هزار نفر شده است.

بنابر اعلام این خبرگزاری تاکنون در آلمان و بلژیک مفقود شدن حدود ۱۳۰۰ نفر گزارش شده است و تعداد خانه‌های تخریب شده هر لحظه رو به افزایش است. همچنین در حالیکه تعداد کشته‌ها در حال حاضر ۱۱۷ نفر اعلام شده است، ارتفاع آب در شهر‌ها رو به افزایش است.

در حال حاضر ایالت‌های «نوردراین-وستفالن» و «راینلاند-فالتس» از آلمان و برخی شهر‌ها و روستا‌ها در بلژیک و هلند بر اثر سیل خسارت بسیاری متحمل شده‌اند.

یکی از ساکنان شهر شولد آلمان، جاییکه تعداد بسیاری از خانه‌های ویران شده است، به رویترز گفت: «سیل خیلی وحشتناک بود، نتوانستیم به کسی کمک کنیم.»

در حال حاضر در آلمان فوت ۱۰۳ نفر اعلام شده است که به گفته مقامات محلی بدترین آمار تلفات جانی در چندین دهه گذشته این کشور بوده است. در این میان ۱۲ نفر از جان‌باختگان ساکنان مرکز نگهداری معلولین در جنوب «کلن» آلمان بودند.

در حالیکه هم‌اکنون بلژیک ۱۴ جان‌باخته از سیل را گزارش داده است، انتظار می‌رود تعداد فوتی‌ها افزایش یابد، زیرا خانه‌های بیشتری در حال تخریب هستند.

همچنین حدود ۱۱۴ هزار خانه در آلمان بدون برق و آنتن تلفن به سر می‌برند و این به معنای آن است که برخی خانواده‌ها امکان اعلام دقیق تعداد نفرات حاضر و مفقودی‌های خود را ندارند.

یکی از مقامات ایالت نوردراین-وستفالن نیز در این باره گفت: «ایالت ما در حال حاضر با حالت فاجعه‌آمیزی رو به رو شده است. هم‌اکنون ۲۳ شهر و روستای ما دچار خسارات جبران ناپذیر سیل هستند.»

 سخنگوی دولت محلی کلن نیز اعلام کرد: «در حال حاضر هیچ راه ارتباطی نداریم. برخی افراد خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، اما برخی نیز بازگشتند که به همین دلیل آمار دقیقی از افرادِ حاضر در منطقه نداریم.»

سخنگوی محلی در یکی از مناطق کلن گفت: «تاکنون ۵۵ نفر را نجات دادیم و ۱۵ نفر همچنان زیر آوار مانده‌اند.»

گفته می‌شود بارندگی شدید باعث جاری شدن سیل در رودخانه شهر «شولد» در اهرویلر غرب آلمان، طغیان و در نتیجه ریزش ساختمان‌ها شده است. همچنین شهر «دوسلدورف» نیز به دنبال اعلام این خبر مجبور به تخلیه برخی مناطق خود شده است.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز در بیانیه‌ای نسبت به سیلی که در این کشور رخ داده و با خسارت‌های زیادی همراه بوده، ابراز تاسف کرد و آن را فاجعه خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۲۶ تير ۱۴۰۰
کدوم یکی از سلبریتیا تا الان محکوم کردن آلمان رو؟
چرا نمیگن آلمان شده مرکز بدبختی عالم؟
چرا نمیگن بخاطر مرگ بر آمریکا سیل اومده؟
مهناز افشار، آلمانه چرا هیچ توئیتی نمی زنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۶ تير ۱۴۰۰
اوه اوه .امان از زمانی ک همچین اتفاقاتی توی ایران بیفته
چه‌همه دلسوز
چه‌همه وطن پرست
چه‌همه کاسه داغتر از آش پیذا میشن تا بر طبل رسوایی بکوبنننند
بخصووووص کسانی ک صاحب تریبون و میکروفنند.
اوه اوه چ سکوتی دارن میهن پرستان دورو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۶ تير ۱۴۰۰
تهران یخورده بارون اومد. عجیبه وسط تابستون بارون. الحمدلله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۵ تير ۱۴۰۰
اینها همه به خاطر تحریم های بین المللی هست به خاطر نا کارآمدی مدیران بخاطر ووو
Italy
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۵ تير ۱۴۰۰
ای وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۵ تير ۱۴۰۰
چقدر اروپا بارون میاد. چه خبره؟؟ تابستون هم بارون. یخورده از آب رودخونه هاشون رو بدن به ایران. ایران تابستوناش فقط مازندران و گیلان و اردبیل و گلستان و آذربایجان بارون میاد. بقیه جاها تابستونا تقریبا خشکه
آخرین اخبار