رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: روند ابتلا به کرونا در استان همچنان رو به افزایش است و در شبانه‌روز گذشته ۴۱ نفر مبتلای جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هم اکنون در مراکز درمانی استان ۲۵۷ نفر کرونایی بستری هستند که از این تعداد ۵۷ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستانی تحت مراقبت قرار دارند.

او افزود: در شبانه‌روز گذشته ۲ نفر دیگر از بیماران کووید.۱۹ جان باخته و مجموع جان‌باختگان کرونا در ۱۷ ماه گذشته در این استان به یک‌هزار و ۸۴۵ نفر رسید.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، هم‌اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت قرمز، شهرستان‌های پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، کوثر، نیر، سرعین، نمین، اصلاندوز، خلخال و بیله‌سوار در وضعیت زرد قرار دارند.

حبیب‌زاده با اشاره به وجود سویه دلتای کرونا در استان افزود: این ویروس سرعت بسیار زیادی در سرایت‌پذیری و درگیری سنین پایین دارد و باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه رعایت فاصله ۱.۵ متری، زدن ماسک و کاهش دورهمی دقت شود.

او با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و سامانه‌های تهویه در رستوران‌ها، تالار‌ها و مراسم عروسی اظهارکرد: برای جلوگیری از ابتلای جمعی، رعایت ظرفیت سالن‌های آبدرمانی در سرعین، مشگین‌شهر و اردبیل و نیز ظرفیت تالار‌های عروسی در ایام پیش رو بسیار ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین افزایش میزان سفر‌های درون و برون استانی را زنگ خطری برای شیوع گسترده موج پنجم کرونا عنوان کرد و خواستار تعطیلی سفر‌های غیرضروری و همه دورهمی‌ها مانند شب‌نشینی، عروسی و مراسم دید و بازدید جمعی شد.

حبیب‌زاده برگزاری هرگونه تجمع را موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا عنوان و اضافه کرد: مهم‌ترین خطر در روز‌های آینده، برگزاری مراسم عروسی و سفر تابستانی شهروندان است و باید این مساله به شکل درست و مطابق با توصیه‌های بهداشتی مدیریت شود.

او با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۲۱ نفر در روز ۲۷ فروردین ماه امسال و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۶۳۳ نفر در روز پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.