معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا فارس گفت: این شرکت با اجاره ۳۷ حلقه چاه کشاورزی، حفر ۲۰ حلقه چاه جدید و کف شکنی ۳۸ حلقه چاه اقدامات موثری برای تامین آب انجام داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا عسکری معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان فارس با بیان اقدامات انجام شده برای تامین آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های این استان در تابستان امسال، گفت: این شرکت با اجاره ۳۷ حلقه چاه کشاورزی، حفر ۲۰ حلقه چاه جدید و کف شکنی ۳۸ حلقه چاه اقدامات موثری برای تامین آب انجام داده است.

او افزود: متأسفانه سال آبی جاری یکی از کم بارش‌ترین سال‌ها در چند دهه گذشته است که آثار مخرب زیادی بر منابع آب آشامیدنی استان فارس تحمیل کرده است.

عسکری با تأکید بر اینکه تابستان بسیار گرم و کم آبی را پشت سر می‌گذاریم، ادامه داد: از چند ماه گذشته پیش بینی بروز بحران کم آبی در فصل گرم سال را داشته ایم و با تشکیل کمیته بحران برنامه‌ای کاربردی را تدوین کردیم و برای کاهش اثرات خشکسالی به مرحله اجرا گذاشتیم.

عسکری ادامه داد: افزایش تاب آوری و پایداری خدمات یکپارچه آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های استان مهمترین رویکرد ماست وبر همین اساس طی ماه‌های گذشته اقدامات گسترده به منظور مدیریت تنش آبی در شهر‌ها و روستا‌های استان انجام داده ایم.

او بیان کرد: بازسازی و ارتقای تاسیسات و کاهش هدر رفت در شهر‌ها و روستا‌ها، پایدار سازی تامین برق و افزایش توان آبرسانی سیار در شهر‌ها و روستا‌ها، تکمیل طرح‌های آبرسانی اولویت دار، افزایش ظرفیت ذخیره سازی آب، افزایش ظرفیت تامین و تولید آب و مدیریت مصرف، اجرای پروژه‌های ارتقای کیفیت آب از جمله این اقدامات است.

به گفته این مقام مسئول، در ماه‌های گذشته ۱۷۹ کیلومتر از خطوط و شبکه‌های آبرسانی در شهر‌های جهرم، نی ریز، داراب و کازرون نشت یابی شده که این اقدام منجر به کاهش ۳۶ لیتر در ثانیه از هدر رفت آب شد.

عسکری ادامه داد: در این مدت در شهر‌ها و روستا‌های استان، ۳۹ کیلومتر از خطوط انتقال فرسوده بازسازی و نوسازی شده است. همچنین ۴۳۰ کیلومتر از شبکه‌های توزیع آب در شهر‌ها و روستا‌ها بازسازی و نوسازی شده و ۳هزار و ۱۵۷ رشته انشعابات مشترکین در شهر‌ها و روستا‌های استان اصلاح و بازسازی شده است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا فارس با بیان اینکه تعداد ۱۷هزار و ۲۸۵ دستگاه کنتور خراب مشترکان در شهر‌ها و روستا‌های استان بازسازی شده است افزود: تعداد ۸۲۶ فقره انشعاب غیر مجاز در شهر‌ها و روستا‌های استان شناسایی شد که از این تعداد ۳۵۶ فقره به انشعاب مجاز تبدیل شده است.

عسکری با بیان اینکه تعداد چاه‌های کف شکنی شده حدود ۳۸ حلقه چاه، اجاره ۳۷ حلقه چاه کشاورزی و آبرسانی سیار به ۳۳۴ روستای استان فارس در ماه‌های گذشته انجام شده است، گفت: تعداد ۲۰ حلقه چاه جدید جهت برون رفت از بحران کم آبی در شهر‌ها و روستا‌های استان حفر شده است که میزان تقریی ۳۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید اضافه شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.