نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای پروژه پتروشیمی بروجن از ابتدا به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی من بوده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در دیدار با منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی اسلامی شهر بروجن تاکید کرد: پروژه پتروشیمی مطالبه مردم و یکی از پتروشیمی‌های هفت‌گانه کشور است که قرار است از طریق خط اتیلن جنوب به شمال‌غرب به پتروشیمی بالادستی و صنعت مادر تبدیل شود که اجرایی نشده و خط آن تا گچساران و ۳۳۰ کیلومتری بروجن آمده است.

اوافزود:در همین راستا یک تیم ویژه از نیرو‌های متخصص شهرستان مستقر درشرکت نفت تشکیل و با کارشناسان خُبره این حوزه در سطح ملی ارتباط برقرار شد.

جعفری یادآور شد:این طرح از ابهام‌های فراوانی برخوردار است و بجز مشکل خوداک، آب مورد نیاز این پروژه نیز بسیار بالا است درحالی که اکنون بروجن حتی برای آب آشامیدن با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد:ایجاد آلودگی در ۱۵ کیلومتری بروجن و آن‌هم در مسیر باد، از دیگر دغدغه‌ها برای راه‌اندازی صنایع مادر پتروشیمی به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


جعفری افزود: آلودگی، مصرف بالای آب، عدم اجرای خط انتقال خوراک، از مهم‌ترین مشکلات ۲۰ ساله پتروشیمی بروجن به‌شمار می‌رود.

او گفت: به‌نظر می‌رسد امکان تحقق پتروشیمی بروجن بزودی وجود ندارد، اما این پروژه مصوبه دو هیات دولت را دارد، ابطال و یا جابجایی آن محتاج مصوبه هیات دولت می‌باشد و کسی قادر به لغو آن نیست.

جعفری اظهار داشت: جوانان شهرستان هم‌اکنون به سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی با هدف کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی نیاز دارند و به‌همین منظور گزارش مطالعاتی احداث پارک پتروشیمیایی بروجن با ۶ زون و ۴۸ واحد ارائه شد.

او افزود: هر یک از این زون‌ها تعدادی واحد را در مجموع با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال و نرخ بازدهی ۳۳ ماهه در زمینی به وسعت حدود ۳۰ هکتار یعنی ۱۰ درصد زمین پتروشیمی با اشتغال ۱۰ برابری، بدون آلودگی و مصرف آب کم در برمی‌گیرد.

جعفری اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده در طرح پارک پتروشیمیایی بروجن ۱۰ هزار و ۳۱۵ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شود.
او تأکید کرد: برخی افراد در خصوص روند اجرای پارک پتروشیمیایی بروجن واکنش‌هایی داشته‌اند، اما این طرح بهترین فرصت برای اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی است.

جعفری افزود: ازاظهار نظر این افراد استقبال میکنیم، اما بنا نیست مسایل شهرستان را به حاشیه ببریم و مردم را در تَوَهُم و انتظار ۲۰ساله نگه داریم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.