مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: شرکت نفت فلات قاره هم‌اکنون بیش از 15 میلیارد دلار پروژه در دست مذاکره دارد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، محمود زیرکچیان‌زاده، از توافق این شرکت با بانک تجارت برای جذب سرمایه 500 میلیون دلاری این بانک در پروژه نوسازی تاسیسات خارک خبر داد.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان این مطلب افزود: در پروژه نوسازی تاسیسات منطقه خارک، از فناوری‌های پیشرفته و نوین استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت نفت فلات قاره هم اکنون بیش از 15 میلیارد دلار پروژه در دست مذاکره دارد، تصریح کرد: تاکنون بیش از 300 میلیون دلار از سرمایه‌گذاری‌های صندوق انرژی در طرح‌ها و پروژه‌های این شرکت استفاده شده است.
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: بر اساس برنامه، قرار است در سال آینده نیز این روند ادامه یابد و از محل منابع بانک ملت در توسعه میادین فروزان، رشادت و هنگام استفاده شود.
زیرکچیان زاده با اشاره به قرارداد توسعه میدان لاوان با حجم 1.1 میلیارد دلار در بخش بالادستی و حدود پنج میلیارد دلار در بخش پایین دستی با انرژی سپهر بانک صادرات اظهار داشت: قرارداد توسعه میدان فروز B نیز با سرمایه‌گذاری حدود 3.5 تا چهار میلیارد دلار در روزهای آینده با مپنا به امضا می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: تحقق اهداف توسعه‌ای این شرکت در بخش بالادستی در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه کشور، نیازمند حدود 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری است که امیدواریم با متنوع سازی منابع سرمایه‌گذاری، جذب این رقم و دستیابی به اهداف این شرکت میسر شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.