مدیر ارشد انرژی و سیالات فولاد مبارکه اصفهان گفت: ۳۰ درصد از نیاز آب خام در فولاد مبارکه از طریق پساب شهری تامین می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نوری مدیر ارشد انرژی و سیالات فولاد مبارکه اصفهان گفت: در کارخانه فولاد مبارکه سعی کردیم با استفاده از پساب شهری و صنعتی، نیازمان به آب خام را تامین و از آن در چرخه تولید استفاده کنیم.

او افزود: از اوایل دهه ۸۰ استفاده از پساب را شروع و در اوایل دهه نود خطوط شهری را تأسیس کردیم تا فاضلاب خام به این لوله‌ها بروند و تصفیه شده و به فولاد مبارکه منتقل شوند.

مدیر ارشد انرژی و سیالات فولاد مبارکه اصفهان اضافه کرد: استفاده از پساب برای شرایط زیست‌محیطی زاینده‌رود بسیار مفید است، چون در گذشته که پساب نبود، فاضلاب خام وارد زاینده‌رود می‌شد، اما امروز تصفیه و به پساب تبدیل می‌شود.

نوری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فواید استفاده از پساب پایدار بودن خط تولید است، چون اگر آب خام نداشته‌باشیم می‌توانیم با استفاده از پساب شهری یا صنعتی حداقل نیاز را تامین و ورقه‌های فولادی تولید کنیم.

او بیان کرد: اصفهان جایگاه مهمی در جهان دارد به این دلیل که بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان است و هشت کوره فولاد سازی در زیر سقف دارد.

مدیر ارشد انرژی و سیالات فولاد مبارکه اصفهان افزود: تولید پساب هزینه‌های زیادی دارد، اما باید توجه داشت که این کار سود بالایی هم برای فولاد مبارکه و هم برای شرکت‌هایی که در این کار سهیم هستند دارد.

نوری ادامه داد: برای فولاد مبارکه پایدار بودن خط تولید مهم است، چون در اواخر دهه هفتاد مشکلاتی پیش آمد که ما تاب آوری کوتاهی داشتیم و مدتی در میدان تولید نبودیم، اما بعداً با استفاده از پساب توانستیم تولید نیاز آب خام را کاهش دهیم و عرصه تولید مقاوم بماند.

او گفت: فولاد مبارکه ۴۵ درصد از فولاد کشور را تامین می‌کند و مهم‌ترین مجموعه فولادی در غرب آسیا است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.