رئیس پلیس فتا البرز از دستگیری فردی که با دسترسی به جیمیل یکی از شهروندان کرجی اقدام به فروش اکانت بازی کلش و سپس با نفوذ به گالری گوشی او اقدام به اخاذی اینترنتی کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ دوم رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا البرز  گفت:  به تازگی جوانی با در دست داشتن شکوائیه‌ای به پلیس  فتا مراجعه و بیان داشت، در بازی کلش او کلنز برای ارتقای بازی  قصد خرید جم داشتم لذا در این خصوص به شخصی ناشناس در تلگرام  که مدعی فروش بود مراجعه و ناچار شدم جیمیل و رمز عبور را در اختیارش قرار دهم، متاسفانه پس از ارسال اطلاعات جیمیلم، یکباره شاهد تغییر محتوای بازی و سرقت اطلاعات گوشی وعکس‌های شخصی و خانوادگی شدم.

رئیس پلیس فتا البرز  افزود: با توجه به اهمیت موضوع و احتمال انتشار تصاویر خصوصی شاکی در فضای مجازی تیمی از کاراگاهان فنی این پلیس با استفاده از به روزترین راه کار های کشف جرم در فضای سایبر اقدام به رد زنی متهم نموده و خوشبختانه در کم تر از ۴۸ ساعت متهم را در یکی از مناطق مرکزی تهران مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ جلیلیان گفت: کاربران جی‌میل توصیه کرد که  جهت پیشگیری از رویدادهایی نظیر کلاهبرداری مذکور چنانچه کاربران از ثبت نام دو مرحله ای استفاده نمایند، کلاهبرداران و سودجویان فضای سایبر در این زمینه ناتوان خواهند شد.

رئیس  پلیس فتا استان البرز با بیان این که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری می‌توانند به سایت پلیس فتا بخش هشدارها و آموزش مراجعه کنند افزود: شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیcyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی را گزارش کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.