شرکت دماوند انرژی عسلویه به کمک تامین برق کشور آمد

شرکت دماوند انرژی عسلویه امکان ارسال برق مازاد تولید خود را به‌ شبکه سراسری به منظور پایداری شبکه برق کشور فراهم کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شرکت دماوند انرژی عسلویه اعلام کرد: این شرکت با طراحی و اجرای پست ۴۰۰/۲۳۰ کیلو ولت، خط و کلیدخانه ۴۰۰ کیلو ولت درمجموع به ارزش ۴۰ میلیون یورو امکان اتصال به شبکه سراسری و ارسال برق مازاد تولید خود را برای جبران بخش قابل توجه‌ای از کمبود برق در شرایط کنونی فراهم کرده است.

تجهیزات بیرونی و بخش اعظم تابلو‌های انتقال را شرکت‌های معتبر داخلی کشور طراحی و ساخته است و نقش موثری در پایداری شبکه برق کشور خواهد داشت.

 شرکت دماوند انرژی عسلویه، تامین‌کننده برق و بخار ۲۴ شرکت پتروشیمی مستقر در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه است.

عملیات اتصال به شبکه سراسری برق از ۲۰ تیر امسال به مدت سه روز با هماهنگی و تمهیدات فنی لازم بین شرکت دماوند انرژی عسلویه و سازمان برق منطقه‌ای اجرا شده و اتصال بین نیروگاه برق دماوند به شبکه سراسری برق کشور از طریق پست ۴۰۰ کیلو ولت، خط ۴۰۰ کیلو ولت و کلیدخانه ۴۰۰ کیلو ولت با احداث مجموعه ۴۸ دکل مرتفع تلسکوپی و مشبک به طول ۱۹ کیلومتر و با عبور از مناطق سخت‌گذر کوهستانی برقرار است.


بیشتر بخوانید


اکنون ۵۰ مگاوات برق از این شرکت به شبکه سراسری فرستاده می‌شود که بنا به ضرورت و نیاز تا ۱۰۰ مگاوات قابل افزایش خواهد بود. با این اقدام مهم همه شرکت‌های مستقر در فاز ۲ منطقه اقتصادی انرژی ویژه پارس اطمینان بیشتری در زمینه تامین برق مورد نیاز خود خواهند داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.