رقابت‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ از اول مرداد آغاز خواهند شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سنت و مدرنیته همیشه در ژاپن در کنار یکدیگر وجود داشته اند. در این کشور چایخانه‌های باستانی و زیارتگاه‌های سنتی در کنار آسمان خراش‌ها و ساختمان‌های مدرن قرار دارند و این مکان‌ها هیچ گاه از هم دور نیستند.

پس تعجبی ندارد که این همنوایی سنت و مدرنیته در برگزاری مسابقات المپیک هم در ژاپن وجود داشته باشد. در منطقه خلیج توکیو مکان‌های بسیار خوبی وجود دارند که بسیار پیشرفته هستند؛ به عنوان مثال، مرکز مسابقات آبی المپیک توکیو دارای منحنی‌های ظریف در سکو‌های غواصی و یک استخر اصلی با ۱۰ خط است. فناوری پیشرفته این امکان را می‌دهد که طول و عمق استخر‌های آن با حرکت دادن کف و دیوار‌ها قابل تنظیم باشند.

توکیو ۲۰۲۰ ساخت و ساز‌های جدید را به حداقل رسانده و از ۴۳ مکان مسابقه، فقط ۸ مکان از ابتدا ساخته شده است؛ ۳۵ مکان دیگر به شکلی دیگر و مجدد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از مکان های مورد استفاده برای توکیو ۲۰۲۰، ۵ مورد در بازی‌های المپیک ۱۹۶۴ توکیو مورد استفاده قرار گرفته است. ورزشگاه ملی یویوگی، پارک سوارکاری، نیپون بودوکان، بندر قایق بادبانی انوشیما و سالن بدنسازی توکیو برخی از مکان‌های دیدنی توکیو هستند. سالن ورزشی ملی یویوگی که به دلیل سقف معلق مشهور است، به دلیل طراحی متمایز، مخلوط کردن معماری سنتی ژاپن و زیبایی شناسی مدرنیسم غربی، به نمادی از معماری تبدیل شده است.

این بازی‌ها برای ۱۴ میلیون ساکن توکیو فضای سبز بیشتری را ایجاد و کمک می‌کند تا سبک زندگی سالم تری، امکانات حمل و نقل راحت تری و تعادل بیشتری بین زندگی و کار داشته باشند.

بخش مهمی از میراث توکیو ۲۰۲۰ بهبود امکانات ورزشی برای ساکنان این شهر خواهد بود. در توکیو حدود ۷۰ درصد مردم هفته‌ای حداقل یک بار ورزش می‌کنند و باقی ماندن این امکانات می‌تواند تمام مردم توکیو را بعد از اتمام این مسابقات برای راحتی بیشتر در زمینه‌هایی مانند ورزش همگانی یاری کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار