۴۳کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۳۰۵میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان به صورت ویدئو کنفرانسی توسط رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در قالب طرح‌های ملی افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عطا الله اکبری  مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه این استان هم‌اینک به ۴۱۸ کیلومتر بزرگراه دارد اظهارداشت: برای افتتاح ۱۲ کیلومتر از این ۴۳کیلومتر بزرگراه مذکور ۹۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

عطا الله اکبری افزود: بیشترین تصادفات در مسیر خاش- زاهدان در ۲۵کیلومتری زاهدان از سمت خاش به دلیل وجود روستاها صورت می‌گیرد که بهره‌برداری از این ۱۲کیلومتر بزرگراه در کاهش تصادفات بسیار پر اهمیت خواهد بود.

اکبری بیان کرد: در سال‌های اخیر به منظور افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای، صیانت از مزیت ترانزیتی سیستان و بلوچستان و همچنین فراهم شدن زمینه جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های اقتصادی استان با اقدامات جهادی این اداره‌کل با وجود تحریم‌های ظالمانه احداث بزرگراه‌ها و راه‌ها شتاب مضاعفی به خود گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر افتتاح ۷۳ کیلومتر بزرگراه در سال ۹۹ در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۲۵ کیلومتر بزرگراه دیگر توسط این اداره کل در سیستان و بلوچستان در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ترانزیت و تجارت را از محورهای اصلی توسعه استان عنوان کرد و افزود: به منظور بهبود وضعیت راه‌های استان در کنار سایر زیر ساخت‌های توسعه علاوه‌بر ساخت ۱۲۵ کیلومتر بزرگراه موجود احداث ۳۵ کیلومتر بزرگراه دیگر نیز در مسیرهای زابل _ زاهدان و زاهدان _ میرجاوه در سالجاری در اولویت این اداره‌کل قرار دارد.

مراسم ویدئو کنفرانسی افتتاح بیش از ۳۲۰ کیلومتر بزرگراه با ارزش ۳ هزار میلیارد تومان امروز با حضور رییس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در راستای بهبود شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور و توسعه کریدورهای بزرگرانی با هدف ایجاد ارتباط بین شمال - جنوب و شرق- غرب کشور ۳۲۱ کیلومتر راه و بزرگراه در ۱۷ استان کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار