حجت الاسلام ساکی گفت: تک فرزندی و تجرد آثار منفی مانند بحران تنهایی را در سال‌های آینده درپی خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام ساکی ،دبیر ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه‌های علمیه کشور در سومین دوره تربیت کارشناس جمعیت  در مجتمع فرهنگی نور  قم  با اشاره به تغییر هویت بانوان ایرانی و آثار منفی تعریف هویت با اشتغال و تحصیل در جامعه امروزی گفت: متاسفانه تک فرزندی و تجرد از پیامد‌های منفی این شیوه تعریف هویت برای زنان ایرانی است که آثار منفی مانند بحران تنهایی را در سال‌های آینده درپی خواهد داشت.

او  با تاکید بر این که امروز کشورمان در جنگ جهانی جمعیت قرار گرفته است، افزود: زنان کشور باید نقش و کنشگری بر اساس هویت زن مسلمان ایرانی در جامعه داشته باشند و دراین زمینه نیازمند بازنگری و اصلاح هویت زنان در چارچوب هویت تاریخی زن مسلمان ایرانی در جامعه داریم.

دبیر ستاد راهبری جمعیت و خانواده حوزه‌های علمیه کشور  با بیان این که بر اساس پیش بینی سناریوی سطح پایین سازمان ملل در سال ۱۴۷۹ جمعیت کشورمان با بیش از ۹۰ میلیون نفر با ۴۲ درصد جمعیت سالمند مواجه است، گفت: در این صورت پیر‌ترین کشور منطقه محسوب خواهیم شد.

سومین دوره تربیت کارشناس جمعیت با حضور ۶۰ نفر از بانوان در مجتمع فرهنگی نور استان قم از امروز پنجشنبه بیست و چهارم تیرماه آغاز شده است  و تا ۱۵ مرداد ادامه دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
اروپا و آمریکا که کاهش جمعیت چندان براشون مهم نیست چون اونا براشون کیفیت بمراتب از کمیت مهمتره
آخرین اخبار