امانی گفت: ۵ هزار دستگاه ناوگان سنگین از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، بر اساس قانون برنامه ششم توسعه نوسازی شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای و معاون وزیر راه و شهرسازی در آئین افتتاح طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی و بخش حمل و نقل که با دستور رئیس جمهور امروز برگزار شد با بیان اینکه  ۲۲۰ هزار کیلومتر انواع راه‌های اصلی و شریانی با میانگین سالانه ۶۰۰ میلیون تردد و روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کنترل می‌شود، افزود: سال گذشته علی‌رغم کرونا و تحریم‌ها، از مرز حمل ۵۵۰ میلیون تن کالا گذشتیم؛ در این چهار ماهه نیز ۱۵۰ میلیون تن جابه‌جایی کالا داشته‌ایم.


  • بیشتر بخوانید

کاهش چشمگیر معطلی کشتی‌ها در لنگرگاه ها/ جابه جایی ۵۰۰ میلیون تن بار در جاده‌های کشور


رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به بهره‌برداری از ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان انواع پروژه‌های بخش حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در آئین افتتاح امروز گفت: ۵ هزار میلیارد تومان آن به حوزه راهداری اختصاص دارد.

امانی همچنین درباره ساخت راه‌های روستایی گفت: تاکنون ۴۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در برنامه «ابرار» طی سال‌های اخیر احداث شده است. همچنین ۱ یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی راه‌ها و پل‌های آسیب‌دیده از سیل هزینه کرده‌ایم و عملیات روکش آسفالت ۷۵۰ کیلومتر، نصب ۲۰ کیلومتر نیوجرسی، اصلاح ۳۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها نهایی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای گفت: ۵۰۰۰ دستگاه ناوگان سنگین  از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید برای تولید داخل و ثبت سفارش ۳ هزار و ۶۴۳ دستگاه از محل واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت بر اساس قانون برنامه ششم توسعه نوسازی شده که ۵۰۰ دستگاه آنها آماده شماره‌گذاری است.

 امانی با بیان اینکه بهره برداری از عملیات ساخت، تعمیر و بازسازی ۱۷۰ دستگاه پل و ۱۰۰ کیلومتر راه‌های آسیب دیده از سیل، بهره برداری از ۷۵۰ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های شریانی و ۳۵۰ کیلومتر روکش حفاظتی راه‌های شریانی، بازسازی و نوسازی ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری، اصلاح ۳۰ نقطه پرحادثه، نصب ۲۰۰ کیلومتر حفاظ ایمنی نیوجرسی و  نصب ۵۰ نقطه روشنایی در کنار ثبت سفارش برای نوسازی ۳ هزار و ۶۴۳ دستگاه ناوگان عمومی جاده‌ای(کامیون) از جمله دیگر مواردی است که امروز افتتاح شد و  به بهره برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعتبارات این طرح‌ها گفت: مجموع اعتبارات هزینه شده برای این طرح ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۵۰۰۰ میلیارد تومان از طریق سرمایه گذاری دولتی و ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی بوده است.

براساس این گزارش امروز با دستور رئیس جمهور حدود ۱۶ پروژه دریایی و بندری و ۳۲۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی و آزادراهی و همچنین نوسازی ناوگان فرسوده و پروژه‌های راهداری به بهره برداری رسید.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار