اختتامیه استانی طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با نام کوچ و با رویکرد ترویج سبک زندگی سالم به میزبانی اداره آموزش و پرورش ملایر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد پور داود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: طرح کوچ در راستای اصلاح تربیت زیستی و بدنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای دانش آموزان شادی آفرین بود.

پورداود با اشاره به این که ۲۵ بسته تحولی از ستاد تا مدارس در جریان بوده است، افزود: در این طرح بیش از ۲۹۶ هزار دانش آموز شرکت کردند که تقریبا اکثر دانش آموزان معادل ۹۵ و شش دهم درصد در این طرح در دو مرحله مهر واسفند شرکت کردند.

او با بیان این که کرونا حوزه‌های مختلف آموزشی، سیاسی، اقتصادی و مراودات را تحت تأثیر قرار داد و به نوعی هم تهدید و هم فرصت بود، تصریح کرد: در بعد مسائل آموزشی و پرورشی، دستگاه تعلیم و تربیت این مقوله را به یک فرصت تبدیل کرد و با طراحی اپلیکیشن بی هماورد شاد آموزش و پرورش را در فضای مجازی به صیرورت و جریان انداخت.

محمد پورداود گفت : فرزندان ما در چهار دوه تحصیلی و نوآموزان پیش دبستانی به صورت گریز ناپذیر و ضرورت در خانه ماندند و به علت کم تحرکی و ریزه خواری دچار چاقی مفرط شدند و این یک خطر بالقوه بود که این عزیزان را با مخاطره روبرو کرده بود.

او بیان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت در زیست بوم جدید ضمن پرداختن به مسائل تربیتی و آموزشی، با اجرای طرح‌هایی مانند کوچ مسأله شادابی دانش آموزان را نیز در سطوح مختلف از ستاد وزارتی تا کف مدارس در دستور کار قرار داد و به نتایج بسیار مطلوبی نیز دست یافت.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.