مشاوره و نقش آن درکاهش طلاق چیست؟

با مشاوره احتمال انجام ازدواج های نامناسب کاهش پیدا می کند زیرا افراد در طی فرآیند مشاوره با اصول و مبانی ازدواج آشنا می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، خدیجه نوروزی روانشناس البرزی با اشاره به نقش موثر مشاوره قبل از ازدواج در کاهش طلاق در جامعه گفت: با مشاوره احتمال انجام ازدواج های نامناسب کاهش پیدامی کند زیرا افراد در طی فرآیند مشاوره با اصول و مبانی ازدواج آشنا می شوند و برای تشکیل یک خانواده سالم لازم است آموزش های پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج به جوانان ارائه شود.

نوروزی افزود: گاهی اوقات، افراد احساس می کنند با آن که خیلی تناسبی با یکدیگر ندارند، ولی چون مدتی است با هم معاشرت کرده اند باید ازدواج کنند درحالی که چنین ازدواجی دچار مشکلات جدی خواهد شد و به یک مورد طلاق در آینده تبدیل خواهد بود با مشاوره، طرفین متوجه می شوند که این باور، ملاک مناسب و دلیل خوبی برای ازدواج نیست.

روانشناس البرزی گفت: دربرخی مواقع افراد به دلیل شور و هیجانی که در طی رابطه ای پیش آمده است، به این نتیجه می رسند که باید ازدواج کنند درحالی که پس از ازدواج این رابطه با فروکش کرده و دیگر دلیلی برای ادامه ازدواج باقی نمی ماند و احتمال دارد تصمیم به طلاق بگیرند لذا مشاوره ازدواج به آنان کمک می کند که اقدامی براساس تعقل انجام دهند واز رفتارهای احساسی و نسنجیده برای ازدواج اجتناب کنند.

او با بیان این که مشاوره پیش از ازدواج به افراد کمک می کند تا زوجین با فرآیند حل مسئله در زندگی نیز آشنایی پیدا کنند، افزود: متاسفانه عده زیادی از جوانان در مورد تصمیم گیری، حتی درعاطفی ترین مسایل که باید براساس تفکر، تعقل و منطق باشد هم آگاهی ندارند.

نوروزی گفت: باورهای اشتباه شایع و متعددی در مورد ازدواج وجود دارد از جمله این که برای ازدواج فقط کافی است که هم دیگر را دوست داشته باشیم و بقیه مسائل قابل حل است درحالی که عده زیادی از جوانان بر اساس این اصول اقدام به ازدواج بدون گرفتن مشاوره می کنند که به شکست منجرمی شود.

روانشناس البرزی افزود: مراکز تخصصی مشاوره ازدواج وخانواده  نیزبا هدف ارائه خدمات آموزش و مشاوره در حوزه ازدواج و خانواده، افزایش ارتقاء خدمات مشاوره‌ای تخصصی به جوانان و خانواده‌ها و همچنین ترویج فرهنگ مشاوره پیش از ازدواج راه اندازی شده اند تا آسیب های اجتماعی به خصوص در کانون خانواد با ازدواج آگاهانه کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.